ANNONSE

Fra null til en halv million kroner – takket være pappakroppen

Kristoffer Liabø og Martin Steffensen fikk god respons på ny nettbutikk. // Foto: MediumTall
MediumTall-gründerne satser på én spesifikk t-skjortemodell i ny nettbutikk.
Linn Adine Andersen

Gründerne Kristoffer Liabø og Martin Steffensen har gjort stor suksess med klær designet for høye menn gjennom klesmerket og nettbutikken MediumTall.

Menn er fremdeles gründernes målgruppe, men denne sommeren lanserte de en ny nettbutikk med et litt annet fokus: nemlig den såkalte pappakroppen.

I nettbutikken Damn Good selger gründerne t-skjorter som er spesielt designet for å sitte tett over brystkasse og overarmer – men litt løsere rundt magen. Og den nye t-skjorta føyer seg inn i rekken som nok en suksess.

Vi solgte 250 t-skjorter på to timer, som er over all forventning for et helt nytt merke, med en relativ lavterskel lansering. Vi kjørte noen ads i forkant og delte på våre private profiler på sosiale medier, så dette er vi veldig fornøyd med, forteller Kristoffer Liabø til Netthandel.

"Mye dårlige plagg der ute"

Duoen forteller videre at de lenge har vært nysgjerrige på å selge klær til alle menn, ikke bare til høye menn, som er målgruppen til MediumTall. En spørreundersøkelse viste tydelig hva kundene deres savnet.

Etter å ha jobbet ti år i klesbransjen har vi erfart at det finnes utrolig mye dårlige plagg der ute, både i kvalitet stoff og passform, sier Liabø, og fortsetter:

Dårlig passform som blir enda dårligere etter vask er en gjenganger. At lapper klør og at fasongen ikke passer. Vi kokte ned alle tilbakemeldingene og produktet ble Damn Good.

Den nye nettbutikken er bygget på samme løsning som MediumTall, og t-skjortene produseres på samme fabrikk. Gründerne merker klare stordriftsfordeler, og forteller at de treffer bedre med produktet allerede ved første lansering.

Et annet triks de har i ermet er å selge i større kvanta.

Mannfolk vil ha det enkelt, og liker å handle mye når de først handler. De store pakkene er veldig godt mottatt, sier Liabø, og viser til at de også selger pakker på tre, seks eller ni t-skjorter.

Tett på kunden

Det er suksessen til MediumTall som gjør at gutta har spillerom til å teste ut nye satsinger. Den kommende tiden går med til å finjustere produkt og markedsføring – og man er i tett dialog med kunden for å gjøre nettopp dette.

Vi har som mål å omsette for en halv million frem til desember og er godt i rute for å nå det, sier Liabø, før han runder av:

Vi har spørreundersøkelser vi sender ut til alle, dybdeintervju med enkeltkunder og så drar vi ut og fysisk møter en del kunder for å se hvordan t-skjorten sitter, høre på innspill og sammen finne optimal passform. Dette gjorde vi også før lansering og det lønte seg. Vi ser at returraten svært lav som forteller oss at vi treffer bra.

Del artikkel: