Nettbutikken fortsetter å ta markedsandeler i jevnt tempo, selv etter at grunnleggerduoen og ekteparet Pernilla og Niclas Nyrensten praktisk talt helt forlot Revolutionrace-skuta tidligere i år.
Nøkkeltall for hele regnskapsåret 2023/24, sammenlignet med 2022/23:
- Nettoomsetning: 1,8 milliarder svenske kroner (1,5)
- Ebit-resultat: 386 millioner svenske kroner (310)
- Bruttomargin: 71,3 % (72,2 %)
Omsetningen stiger med andre ord med 18 prosent, mens EBIT øker med 24 prosent. Og nå går det også ganske bra i Norden igjen.
Vi leverer fortsatt vekst i alle regioner både for helåret og for fjerde kvartal. Salget i regionen Resten av verden vokste med 18 prosent i fjerde kvartal, i DACH-regionen var veksten 13 prosent, og i Norden økte salget med 7 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Dette betyr vekst i Norden for fjerde kvartal på rad, til tross for det tøffe forbrukermarkedet i regionen, konstaterer adm. dir. Paul Fischbein.
Mer alpint
Fishbein kommenterer også at selskapet har utvidet lagerbeholdningen for å håndtere større salgsvolum.
Vi fortsetter samtidig å utvide og videreutvikle vårt sortiment med produkter som kan bli en del av vårt gjentakende tilbud. Som en del av vår vekststrategi øker vi nå tempoet i produktutviklingen og har utvidet vårt produktteam.
Til høsten kommer en rekke nye produkter, inkludert tre nye serier i kategorien skallklær.
Vi fortsetter også å introdusere nye utendørsplagg tilpasset mer aktiv trening. I tillegg utvider vi vår vellykkede alpine kolleksjon fra i fjor med en rekke nye farger. Vi vil også videreutvikle vår skokategori med flere produkter, avslutter Fischbein.