Arbeidet med den nye nettbutikken har pågått det siste året og har blitt gjennomført i samarbeid med tech-selskapet TRY Dig. Og i begynnelsen av mars var det tid for lansering.
Målet med det nye digitale tilbudet var å skape en modulær og skalerbar plattform som kan tilpasse seg og vokse sammen med AVAs ambisjoner. Ved å bruke "best-of-breed"-tjenester, har vi fokusert på å levere en løsning som er både fleksibel og brukervennlig, sier produkteier og Lead CX John Tøsse Kolvik og fortsetter:
Vårt mål har alltid vært å sikre at AVA ikke bare blir funnet på nett, men at kundereisen er så sømløs som mulig. I dag selger AVA sine høytrykkspylere gjennom forhandlere og utsalgssteder, og gjennom en ny global plattform kan de nå videreutvikle sin direct-to-consumer strategi.
Fokus på søk
Bortsett fra at den nye nettbutikken er designet for å møte fremtidens behov for kunder, leverandører og egne krav til effektivitet, har man lagt et stort fokus på søkefunksjoner.
Et kritisk aspekt ved planlegging og utvikling har vært synlighet og tilpasninger til organisk og betalt søk, for å sikre at Avas digitale tilstedeværelse blir betydelig forbedret – også i nye markeder.
Det har vært essensielt for å sikre at plattformen ikke bare tiltrekker seg trafikk, men også konverterer besøkende til kunder ved å gi de nok, men forståelig informasjon for en spesialisert kategori.
Utfordringer underveis
Men prosjektet har ikke vært uten sine utfordringer. Overgangen fra en rekke gamle systemer til en enhetlig plattform med god datakvalitet krevde både tid og ekspertise.
Å skifte fra en fragmentert digital tilstedeværelse til en samlet plattform var en utfordring, men resultatet har vært verdt innsatsen – vi blir personlig dedikert i slike utfordringer, sier Nadia Corneliussen, CMO i AVA of Norway.
Med hjelp fra TRY Dig har vi tatt et syvmilssteg for egen digital innovasjon. Vi har endelig en fremtidsrettet plattform som skalerer for vekst. Lanseringen i Norge, Storbritannia, og Tyskland er bare starten. Vi gleder oss til å utforske nye markeder og muligheter i 2024 og videre.
Veien videre
Med den nye plattformen på plass, er selskapet optimistiske med tanke på fremtiden. Planen er å kontinuerlig forbedre og tilpasse løsningen for å møte både kunders og markedets behov.
Dette er bare starten. Vårt mål er at alle som har kontakt med merkevaren AVA of Norway skal føle at tydelig kommunikasjon, digital modenhet og smidige løsninger er en del av deres identitet. Vi har allerede flere spennende funksjoner og forbedringer i pipeline, som vil bli rullet ut i løpet av de kommende månedene, avslutter Tøsse Kolvik fra TRY.