Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Garasjetid.no feirer ett år med 40 000 følgere: ”Bedre enn forventet”

Hugo Rask-Jensen, gründer og daglig leder i Garasjetid.no.
therese.karlsrud.haugen

Egen merkevare, ny kolleksjon og B2B.

ANNONSE

Den 12. november fylte Garasjetid.no ett år. Selskapet selger bilpleiemidler, maskiner og utstyr og vil være den beste nettbutikken for de som liker å tilbringe tid i garasjen.

Nå forteller daglig leder og medgründer Hugo Rask-Jensen, om ett år med mye moro, mange hundre Youtube-videoer og planene fremover.

LES OGSÅ: Tidligere Bilpleiekonge lanserer ny nettbutikk

Det første året har gått vesentlig bedre enn forventet, og vi har nå 10.000 følgere på Youtube og 40.000 følgere på Facebook, forteller Rask-Jensen til Ehandel.

Rask-Jensen har lang erfaring med netthandel og var blant annet med på å starte MXP.no / XD.no, som er forgjengeren til Komplett Bedrift. Med seg på laget har han Bjørn-Aage Bredal, gründer av Bilpleiekongen.no og Per Christian Nilsen, som har jobbet i Bilpleiekongen tidligere, samt tidligere konsernsjef i Komplett Ole Vinje og Bjørn Erik Tholfsen, som er gründer av flere selskaper som MPX, Santech og Telefast.

LES OGSÅ: Vellykket snuoperasjon - nå er Bilpleiekongen klare for 2020

Bilpleiekongen, som nå er en direkte konkurrent til Garasjetid, ble i stor grad bygd opp av Bredals Youtube-videoer, hvor han lærte bort hvordan man kan ta bedre vare på bilen sin. I 2018 gikk han av som daglig leder og selskapet fikk ny ledelse. Videomarkedsføringen fra Bilpleiekongen er imidlertid en strategi som gjengen har tatt med seg videre.

Vårt fokus er å ha det gøy med kundene, og vi satser mye på video hvor vi lærer bort hvordan man for eksempel vasker eller polerer bilen og rett og slett gir tips om hvordan man bedre tar vare på kjøretøyet. Filmene er bra for søkemotoroptimaliseringen, skaper engasjement og fører ofte til at folk kjøper produkter hos oss, sier Rask-Jensen.

"Black November"

Garasjetid er nå i gang med det de kaller "Black November". Det innebærer at de har tilbud og aktiviteter hele november, noe som bidrar til å spre trykket utover. Rask-Jensen er forberedt på en god salgsmåned.

Vi har satt inn ekstra ressurser og kjører flere skift, slik at vi reduserer risikoen dersom noen skulle bli coronasyke. Alle hjelper også til på kundeservice i denne perioden. Vi ser en positiv trend, sier han.

Garasjetid-teamet består når av syv personer og holder til i Sandefjord. Her deler de lager og logistikk med Telefast, som er Norges største mobil distributør.

LES OGSÅ: Komplett om B2B, Black Friday og Amazon: "Vi er veldig spente"

B2B-satsing

Allerede i løpet av første driftsår har Garasjetid lansert egen merkevare og blitt lønnsomme. Nå er de også i gang med en B2B-satsing og skal lansere ny "kolleksjon" i 2021.

Vi har nå etablert GT Grossist som er et selskap som skal selge til B2B og forhandler og som blir en stor satsning for 2021. Samtidig vil vi fortsette den gode veksten vi har hatt så langt samt fokusere på å holde oss lønnsomme.

Per dags dato er det ingen planer om å ekspandere utenfor Norge, men vi planlegger å utvide med en båtkolleksjon i starten av neste år. Målet vårt for det neste året er å nå ut til et bredere spekter av mennesker, avslutter Rask-Jensen.

Del artikkel: