Ifølge nettbutikkens ferske årsrapport økte Get Inspired salget med hele 17 prosent i 2023, sammenlignet med året før. Fra 559,9 til 656,2 millioner kroner.
Noe som til en viss grad kommer av på satsingen som ble innledet i 2022, nemlig satsningen på herreprodukter.
Veksten er i stor grad drevet frem av vellykket satsing på herreprodukter. I tillegg er det kraftig omsetningsvekst for produkter som tilhører fritidskategorien til kvinnelige kunder. Denne vridningen har vært viktig for å kompensere redusert omsetning til friluftsprodukter i 2023, står det å lese i rapporten.
Høy omsetningsvekst
Også på siste linjene peker pilene i riktig retning. Driftsresultatet lander i 2023 på 37,3 millioner kroner. En økning på over 50 prosent sammenlignet med forrige års 24,8 millioner.
Samtidig skrives årsresultatet til 27,4 millioner kroner, opp fra 23,8 millioner i 2022.
Resultatforbedringen skyldes økt omsetning kombinert med god kostnadskontroll. Spesielt andre halvår oppnår selskapet høy omsetningsvekst og sterk bruttofortjeneste. Samlet har 2023 levert resultater i henhold til planen. Utvidelse i kundegrupper og sortiment har vært avgjørende for å lykkes.