Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Get Inspired satser for fullt på menn: “Strategisk vekstmulighet”

Sindre Landevåg skal videreføre suksessen i Get Inspired MAN.
Foto: Get Inspired
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Ingen aktører i norsk netthandel retter seg mot menn slik vi nå vil gjøre".

ANNONSE

Get Inspired har siden etablering i 2009 vokst til å bli en suksesshistorie i norsk e-handel. Etter å ha kun rettet seg mot kvinner utvider nettbutikken nå med en egen herrekolleksjon.

I oppstarten forventer Sindre Landevåg, daglig leder i Get Inspired, at den største kundegruppen likevel vil være kvinner som kjøper klær til menn.

I stedet for å satse på å vokse i utlandet, lanserer vi vår egen nettbutikk tilpasset menn. Her skal vi bruke mange av de samme virkemidlene som har gjort at Get Inspired omsetter for mer enn en halv milliard kroner. Selv om menn i økende grad handler sport og fritidsklær på nett, viser undersøkelser vi har foretatt at det er stor interesse fra våre  kvinnelige kunder, som handler til sine menn. Vi tror en stor andel av omsetningen vil komme fra våre kvinnelige kunder Get Inspired MAN, sier Landevåg i en pressemelding i dag.

Satsingen skjer etter et rekordår i 2021. Get Inspireds inntekter økte kraftig fra 399 millioner kroner i 2020 til 530 millioner kroner i 2021. Samtidig landet driftsresultatet på 68 millioner kroner, en økning på 58 prosent mot 2020.

Per i dag er det ingen aktører i norsk netthandel som retter seg mot menn slik vi nå vil gjøre. Det er en strategisk vekstmulighet med kjempepotensial, og det er ikke helt ukjent grunn vi beveger oss inn i. Som vi tidligere har gjort for kvinner, vil vi nå gjøre netthandel for menn, med mange av de samme virkemidlene som har gjort oss så populære blant kvinner i dag.

LES OGSÅ: Inspireres av et tøffere marked – Get Inspired leverer rekordresultater

"Vet at netthandelen vil fortsette å vokse"

Det er investert over 10 millioner kroner i et utvidet og modernisert lager i tillegg til at det er gjort en rekke nyansettelser. Get Inspired rigger seg for vekst i et marked som så langt i år er preget av nedgang. Landevåg virker dog ikke å bære et fnugg av tvil.

Vi tenker langsiktig, og vet at netthandelen vil fortsette å vokse i årene fremover. Andelen av den totale handelen vil også vokse på nett. Sportsbransjen generelt har også vokst i forbindelse med nedgangstider tidligere. Vi ser at mange bruker naturen mer, og det er fokus på sunn livsførsel og god helse. Det påvirker selvsagt etterspørselen etter sport og fritidstøy – både til kvinner og menn, avslutter Landevåg.

Del artikkel: