ANNONSE

Giganttap for Alibaba: Kvitter seg med butikker og satser alt på netthandel

Forventer et tap på over én milliard dollar om kjøpet ferdigstilles.
Selger til milliardtap.
Linn Adine Andersen

Alibaba vil gjøre en tydeligere oppdeling av konsernet og fokusere mer på e-handel fremover. Og som et ledd i dette velger e-handelsgiganten nå å selge den kinesiske varehusvirksomheten Intime.

Det opplyser kjempen i en pressemelding, hvor det også fremgår at de vil tape stort på salget.

Alibaba Group Holding Limited kunngjør at selskapet sammen med en annen minoritetsaksjonær har inngått avtale om å selge 100 prosent av eierinteressene i Intime til et konsortium av kjøpere bestående av Youngor Group og medlemmer av Intimes ledelsesteam, skriver Alibaba Group.

Størst i Kina

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: