I løpet av tredje kvartal 2021 omsatte H&M-gruppen for drøye 55,5 milliarder svenske kroner. Dette er 9 prosent mer enn i samme kvartal i fjor.
H&M-gruppens sterke innhenting fortsetter med økt fullprissalg og god kostnadskontroll. Salgsutviklingen fortsetter å påvirkes av den pågående pandemien, med store forskjeller mellom markedene, skriver selskapet i en pressemelding.
Rapporten forespeiler konsernets tredje kvartal 2021, hvilket går fra 1.juni til 31.august. I begynnelsen av denne perioden hadde motegiganten fortsatt 180 butikker nedstengt - men i slutten av august skal antallet stengte butikker ha minsket til omtrent 100.
Nedstenginger og restriksjoner har fortsatt å dempe utviklingen i først og fremst Asia. I takt med at restriksjoner lettes har butikksalget tatt fart på mange markeder samtidig som nettsalget fortsetter å øke.
H&Ms fullstendige nimånedersrapport slippes den 30. september.