Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Golfshopen.no lanserer klesmerke med Morten Ramm, Bård Ylvisåker og Gaute Berg Næss

Bård Ylvisåker, Morten Ramm, Gaute Berg Næss og Golfshopen.no lanserer kleskolleksjon. // Foto: Ole Martin Halvorsen
"Spennende å bidra med eget preg på klærne vi selger".
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no
ANNONSE

I dag åpner et nytt konsept i e-handelsverden. Og det er komiker-trioens klesmerke Fasán, rettet mot norske golfentusiaster.

Morten Ramm, Bård Ylvisåker og Gaute Berg Næss har nemlig gått sammen om å skape et klesmerke som skal utfordre det snobbete ryktet som ofte omgir idretten i Norge, uttaler trioen. Samtidig vil de freshe opp garderoben til både golfere og Ola Nordmann.

Jeg vil gjerne kunne spille en runde og så gå i butikken med samme klær etterpå uten å føle meg helt løk, sier Bård Ylvisåker i en pressemelding.

Gaute Berg Næss sier seg enig, og forteller at han har sett seg lei på å "føle at han går med fars klær på banen".

Det har skjedd mye spennende på golffronten de siste årene, men ikke så veldig mye med golfmoten, sier Næss.

Støtte fra dreven e-handler

Kleskolleksjonen skal lanseres i dag, 9. april, i nettbutikken Golfshopen.no i tillegg til deres egen nettbutikk, Fasangolf.no.

Gründeren bak Golfshopen, Petter Rygg, har vært en støttespiller i prosjektet med lanseringen av Fasán. Han har lang erfaring innen distribusjon og salg av golfartikler i Norge, og gjort gode penger på nettbutikken de siste årene.

I 2022, siste offentlige regnskapsår, omsatte eierselskapet NH Norsk Handel AS for over 111 millioner kroner, med et positivt resultat på over 17 millioner.

Vi har lenge sett at våre kunder ønsker å bruke golfklærne like mye som moteplagg , som gjør at klærne også blir brukt til annet enn golf. Det er i tillegg spennende å kunne bidra med å kunne sette et eget preg og touch på de klærne vi selger, sier Rygg i forbindelse med lanseringen av Fasán.

"Langt fra hva vi vanligvis surrer med"

Selskapet Eco Concepts, hvor Ramm er medgründer, har produsert kolleksjonen for Fasán. Samtlige plagg i kolleksjonen er laget av økologiske og/eller resirkulerte og sertifiserte materialer, opplyser selskapet.

Vi har brukt vinteren på å diskutere lommer, knapper, mer bærekraftige tekstilvalg, kragetykkelse og hvordan vi koordinerer togtransport når det er kinesisk nyttår. Det er veldig langt fra hva vi vanligvis surrer med, men veldig moro, runder Ylvisåker av.

Del artikkel: