ANNONSE

Google med nytt SMB-initiativ – “akutt behov for å hjelpe”

Tine Austvoll Jensen, Norgessjef i Google.
Foto: Fredrik Myhre
Linn Adine Andersen

Vil snu konkursstatistikken.

ANNONSE

Som analytikere forventet har konkurstallene økt kraftig de siste månedene sammenlignet med perioden under pandemien. Nå vil Google bidra til å hjelpe små og mellomstore bedrifter i Norge gjennom et landsdekkende program som har som mål å snu konkursstatistikken.

Gjennom digitale workshops skal Google, SMB Norge og lokale samarbeidspartnere gi bedrifter konkrete råd til hvordan man står støtt i urolige tider.

Det er et akutt behov for å hjelpe de små og mellomstore bedriftene. De utgjør 99 prosent av det norske næringslivet, og vi er nødt til å motvirke at arbeidsplasser går tapt. Små og mellomstore bedrifter er en helt nødvendig motor i norsk næringsliv. Sammen med SMB Norge og lokale samarbeidspartnere ønsker Google å bidra til at norsk næringsliv kommer seg over den verste kneika, slik at de kan fortsette inn i fremtiden med fornyet styrke, sier Tine Austvoll Jensen, Norgessjef i Google, i en pressemelding.

Først ut er Østlandet, deretter følger Nord-Norge og Vestlandet. Flere hundre små og mellomstore bedrifter skal i løpet av året samles i regi av Google. Nøyaktig hva workshopsene og rådene går ut på nevnes ikke, men en kan jo tippe at det vil handle om digital markedsføring, synlighet og annonsering.

Norske SMB-er er uten tvil tøffe og tilpasningsdyktige, men de står i en utfordrende og uoversiktlig situasjon om dagen hvor det kan være vanskelig å navigere og ta beslutninger. Vi håper at denne innsatsen vil hjelpe norsk næringsliv med å komme styrket ut av krisen, avslutter Jensen.

 

Del artikkel: