ANNONSE

Gruppen sikrer seg fremtidsrettet retursystem: “Begeistret”

Linn Adine Andersen

"En viktig del av fremtiden for e-handel".

ANNONSE

Det svenske tech-selskapet Turnr, som for et drøyt år siden kunne melde at de fikk Schibsted som største eksterne eiere, er allerede i samarbeid med Helthjem i Norge. Nå utvides porteføljen og Netthandelsgruppen legges til på listen over Turnrs kunder.

Selskapets hovedmål er å forenkle returer samtidig som man reduserer miljøavtrykket. Dét vil e-handleren være med på.

Vi er begeistret for å samarbeide med Turnr for å gjøre vårt retursystem mer bærekraftig og enklere for våre kunder. Vi tror at digitale og bærekraftige returer vil være en viktig del av fremtiden for e-handel, og vi ser frem til å samarbeide med Turnr for å realisere dette, sier Celina Celand-Bergsted, kommunikasjonsansvarlig i Netthandelsgruppen, i en pressemelding.

Selskapet som blant annet står bak Tights.no, Comfyballs og Weightless omsatte i 2021 for nærmere 600 millioner kroner. Det betyr mange ordre – og mest sannsynlig også en del returer.

Vi er veldig glade for at en så stor norsk aktør som Netthandelsgruppen ønsker å bli med på vår bærekraftsreise der kunden står i fokus og får bidra. Mange mil og kroner vil bli spart nå når Turnr aktiveres på alle butikkene, sier Ellen Nilsson, COO i Turnr.

Ved utrulling av Turnrs returløsning vil alle Netthandelgruppens returer være digitale og med tiden vil det være mulig for kundene å ikke bare bytte størrelse eller farge på produktet, men også sende sine returer direkte til en annen sluttforbruker.

Med C2C-returer matches én kundes retur med en ny bestilling i samme by. Slik skal kundene få ta det i en grønnere og smidigere returopplevelse, opplyser tecch-selskapet.

Del artikkel: