Jevanord har siden juni fungert som konsulent for XXL og har i løpet av denne perioden opparbeidet seg en dyp forståelse for selskapets strategi og struktur, fremgår det av en pressemelding. Nå går han inn i rollen på heltid med et klart mål om å fremme vekst og utvikling.
Vi skal bygge en markedsavdeling som støtter XXLs forretningsmål og arbeider effektivt på tvers av team. Vårt fokus vil være på datadrevne kampanjer som maksimerer innsatsen i alle kanaler, samtidig som vi holder oss i tråd med merkevarestrategien, sier Jevanord.
I tillegg skal Jevanord jobbe med å videreutvikle og implementere XXLs lojalitetsprogram, og sikre at merkevareytelsen overvåkes konsistent i alle markedene.
Jevanord kommer senest fra digitalbyrået s360. Innen den tid tilbrakte han nesten ni år hos elektronikkjeden Power, til slutt i rollen som Chief Digital Officer.
XXL er en av de mest spennende merkevarene i nordisk varehandel. Å få muligheten til å bidra til vekst og videreutvikle markedsfunksjonen sammen med et talentfullt team var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, sier han.
Emelie Friis, EVP Marketing & Growth i XXL, uttrykker stor optimisme rundt ansettelsen.
Kåre Andrés erfaring fra retail og hans sterke kompetanse innen digital kundereise gjør ham til en perfekt match for vår videre vekst. Han vil være en nøkkelperson i å videreutvikle Reset & Rethink-strategien og ta Sports unite all-konseptet til nye høyder i våre markeder, kommenterer Friis.