ANNONSE

Han skal lede NXT 2023: “Kunstig intelligens blir naturlig for oss”

Linn Adine Andersen

Vi er blitt bedre kjent med årets konferansier.

ANNONSE

Nok en gang arrangerer Ehandel den vellykkede netthandelskonferansen NXT Nordic i Oslo Spektrum. I år faller eventet på tirsdagen den 17.oktober.

Denne gangen er det kundereisen som står i fokus og programmet, som ikke er helt ferdig spikra enda, lokker allerede med en rekke dyktige og interessante talere.

I år er det teknologioptimisten Eirik Norman Hansen som er vertskap og konferansier under NXT Nordic. Vi har tatt en prat med Hansen for å bli litt bedre kjent før han ønsker dere alle velkommen i Spektrum i Oktober.

Informasjon om årets agenda finner du nederst i artikkelen.

Kundeopplevelsen man leverer har kanskje aldri vært viktigere. Men det som er veldig interessant i denne settingen er det vi har sett etter pandemien, hvordan den har flyttet mennesker fremover og økt digitalkompetansen. Man har fått helt nye brukergrupper, og det fortsetter å vokse, sier Hansen til Ehandel.

Han mener at grensene mellom fysisk og digital handel nå viskes ut for godt – forventningene til at funksjoner man har blitt vant til på nett også tilgjengeliggjøres i butikk, øker.

Folk var redde for butikkdøden, men nå sjekker vi om butikkene har den varen vi har tenkt til å kjøpe på nett før vi gidder å gå i butikken. Det viser seg at når man lager smart inventar i butikkene og kobler informasjon om varer i butikk til nettbutikken, øker sannsynligheten for at folk kjøper mer når man faktisk står i den fysiske butikken, forteller Hansen.

Den sømløse sammensmeltningen vi har snakket om så lenge begynner nå faktisk å ligne noe, hos de flinkeste. Kundereisen blir mer og mer lik uavhengig av om forbrukerne handler på nett eller i butikk.

Verden er blitt digital. Det er ikke noe mystisk. Det har vært et skifte i måten vi driver forretning på, legger han til.

"Blir helt naturlig for oss"

Kunstig intelligens, dens eksplosive vekst og stadig tydeligere tilstedeværelsen i netthandelen, kommer vi heller ikke unna. Dette er en game changer som man rett og slett må ta hensyn til uavhengig av om man driver en nettbutikk fra hobbyrommet eller sitter i toppledelsen hos de største aktørene.

Nå kan vi gjøre mye av det som vi har snakket om i lang tid. Jeg mener at om et år kommer vi ikke til å snakke om kunstig intelligens. Nå er det fremmed og rart, men når det blir integrert i søkemotorer og verktøy man bruker i det daglige, blir det naturlig for oss. Men det betyr også at du og jeg, helt vanlige folk, kan gjøre mange flere ting selv uten å måtte involvere svære aktører. Det tror jeg ikke man skal kimse av i like stor grad som før, sier Hansen.

Det er helt klart at NXT Nordic 2023 blir spennende. Det er mye å ta fatt i og mengder av kunnskap skal formidles på best mulig måte slik at deltakerne sitter igjen med håndfast innhold en kan benytte direkte i sin virksomhet.

Av erfaring vet vi at jobben som konferansier på en slik dag kan være hektisk, det er mye som skal gjøres. Derfor er vi nysgjerrige. Hva er det Hansen gleder seg mest til med denne dagen?

Det må være at vi ser det siste, nye og store innen netthandel. Hvordan det vil forme tiden vi går inn i. Netthandelen er fremdeles marginal sett mot den totale handelen, så vekstpotensialet er stort. Vi vet jo enda ikke navnet på alle som kommer på konferansen, men jeg gleder meg til alt vi skal få høre fra så viktige aktører og så mange dyktige mennesker på scena. Det er så mange spennende ting som kommer til å bli en realitet fremover, og her vil vi få et innblikk i nettopp dette, avslutter Hansen.

Agenda NXT Nordic 2023

Her får du en smakebit på alt du kan glede deg til å oppleve den 17.oktober i Oslo Spektrum Arena. Det arbeides fremdeles med å lande flere, fantastiske foredragsholdere – agendaen vil publiseres i sin helhet på NXT Nordics hjemmeside, så her er det bare å følge med videre.

REALITY CHECK – Main Stage

Her ønskes vi velkommen av selveste Eirik Norman Hansen før vi diskuterer de store trendene som vil påvirke samfunnet vårt i tiden som kommer, samt hvordan man skal tilpasse seg den nye realiteten som råder i e-handelsbransjen.

THE FUTURE CUSTOMER – Ehandel Stage

Hvordan tilpasser vi oss forbrukernes nye vaner og hvordan kan vi øke konverteringen gjennom målrettet salgspsykologi? Dette og mye annet skal vi få svar på her gjennom to talkshow gjestet av blant annet Stacia Carr, VP Fashion Customer Experience hos Zalando og Peter Pernot-Day, Global Head of Strategy and Corporate Affairs hos motegiganten Shein.

STORYTELLING YOUR WAY TO IMPACT – Main Stage

Gjennom kreativ historiefortelling kan man faktisk endre verden – litt etter litt. Hør blant annet fjorårets vinnere av konkurransen The Pitch, Stackby.me representert av medgründer og CMO, Christine Kvaalen, fortelle hvordan de inspirerer til endring hver eneste dag. Eller om hvordan Aleksander Gamme la alt han eide i en digital plattform – for å prøve å endre måten forbrukere handler på.

CREATING TOMORROWS INNOVATIONS – Ehandel Stage

I år som i fjor vil The Pitch arrangeres under NXT Nordic. Her får morgendagens innovatører en plass på scena og muligheten til å pitche sine idéer foran en rekke attraktive investorer.

CURATE THE ULTIMATE CUSTOMER JOURNEY

Ved å lytte til kundene og analysere data, kan vi kurere den ultimate kundereisen som leverer over all forventning? Her vil blant annet Jonny Hansen, CRO hos Lipscore, Olof Sidèn, Country Digital Manager hos Ikea Norge og Norgessjef i Klarna, Geir Østby sammen med Dintero-gründer Daro Navaratnam, gjeste scenen. Dagen i Spektrum vil avsluttes med et brak – og om ikke lenge skal flere foredragsholdere og talere avsløres.

Her vil all informasjon om NXT Nordic 2023 publiseres etter hvert som programmet spikres. 

Del artikkel: