ANNONSE

Han tar over Elkjøps nettbutikk: “Har vært gull verdt“

Øyvind Waitz, Elkjøps nye nettbutikksjef.
Foto: Elkjøp
therese.karlsrud.haugen

"2021 blir uten tvil et spennende år"

ANNONSE

Etter tre år i Elkjøp har Øyvind Waitz nå tatt over stillingen som nettbuikksjef i elektronikkjeden. Dette etter Alexander Løver, som har gått over til det nye teknologiselskapet TRY Pearl, hvor han skal jobbe som strategisk rådgiver.

Frem til nå har Waitz jobbet som Assistent Sales Manager Digital Home i Elkjøps salgsavdeling, hvor han også hadde oppgaver knyttet til elkjop.no. Før Elkjøp jobbet han i forlaget Fri Flyt A/S som nettbutikkansvarlig.

Den erfaringen har vært gull verdt for å ruste meg enda bedre til å ta fatt på mine nye oppgaver som eCommerce Manager i Elkjøp Norge, sier han til Ehandel.

Ehandel har spurt Waitz om hvilke planer han har for nettbutikken, som nylig ble rangert til Norges mest besøkte av et svensk nettsted. Han forteller blant annet at selskapet planlegger et "teknologisk løft".

De neste tre månedene er erfaringsmessig en hektisk periode, men også en veldig morsom en! Nå er vi inne i en spesiell tid med Corona, så det viktigste vi gjør er å forberede oss godt til tiden som ligger foran oss.

2021 blir uten tvil et spennende år for elkjop.no hvor vi skal ha et teknologisk løft, og jeg ser frem til å ta i bruk våre nye verktøy på best mulig måte. Vårt mål er selvsagt å kunne tilby våre kunder en sømløs handleopplevelse, uavhengig om man ønsker å handle på nett eller i en av våre butikker.

LES OGSÅ: Her er nettbutikkene med flest besøk i Norge

Waitz tiltrådte den nye stillingen 1. oktober og ser nå frem til å jobbe med helheten i nettbutikken til den store omni-aktøren.

Alt fra å sørge for at vi har tilbudene våre godt synlige på nett, til at vi har god og nyttig informasjon enkelt tilgjengelig, samt ta i bruk ny teknologi og løsninger på en god måte som alltid skal resultere i fornøyde kunder.

Hva blir viktig å ha fokus på når man skal drive nettbutikk fremover, tror du?

Personalisering blir bare mer og mer viktig, og her er det et kontinuerlig arbeid som gjøres for at vi skal bli enda bedre. Vi jobber for å være relevante for kundene våre og treffe med innhold som kundene våre er ute etter, det mener vi er essensielt for å lykkes også i fremtiden.

Del artikkel: