Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Hanket inn 4 millioner på et døgn etter sin andre butikkåpning

Gründeren Sara Emilie Tandberg i midten, her kledd i fjorårets kolleksjon.
Foto: Hege Zaar
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Influenseren har truffet spikeren på hodet med sitt konsept.

ANNONSE

Det ble nok en seier for influenseren. Etter lanseringen av sitt egne brand Careless har Sara Emilie Tandberg åpnet butikk på Sørlandssenteret i Kristiansand og ved flere anledninger solgt for millioner på rekordtid med sine bade- og undertøyskolleksjoner.

Fredag var intet unntak. Den 5. mai åpnet Careless sin andre fysiske butikk, denne gangen på Arkaden i Oslo. Køene skal ha stått langt ut i Karl Johans Gate og årets første badetøyskolleksjon solgte for over fire millioner kroner første tjuefire timer etter lansering.

Det er rørende å se at communityet rundt brandet fortsetter å vokse – nesten halvparten av kundene dette døgnet er helt nye kunder! Jeg har alltid visst at det har vært et behov i markedet for et inkluderende all-size-brand, men at så mange joiner Careless familien er overveldende, sier Careless-gründeren, Sara Emilie Tandberg, i en kommentar.

Med seg på laget har Tandberg investorene og ekteparet Maren Reme og David Reme.

Deres varelager er plassert i Kristiansand og årets salgsbudsjett er på hele 70 millioner kroner mot fjorårets 20 millioner.

Vi har alltid hatt klokkertro på Sara og Careless, men at vi nå ligger godt i rute på en budsjettert omsetning på MNOK 70 er ganske sprøtt. Fjoråret som ikke var et helt driftsår endte på MNOK 20, med en bunnlinje som etter donasjon endte på MNOK 6,5, sier David Reme.

Del artikkel: