ANNONSE

Har bikket 4 millioner medlemmer: "Bare starten"

Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL // Foto: XXL
"En tillitserklæring."
Linn Adine Andersen

I løpet av et år har den relanserte kundeklubben til XXL vokst til å nå 4 millioner medlemmer i Norge, Sverige og Finland.

Kundeklubben er en del av XXLs Reset & Rethink-strategi, som skal hjelpe selskapet ut av den tøffe økonomiske situasjonen de står i. Milepælen på 4 millioner medlemmer betyr naturlig nok mye på veien mot å finne en bærekraftig levevei for sportskjeden.

Å nå 4 millioner medlemmer gir naturlig nok følelser av takknemlighet, stolthet og glede. Det er en tillitserklæring at så mange velger å bli medlemmer hos oss. Det viser at XXL Reward er attraktivt, og at kundene våre opplever det som verdifullt å være medlem, sier Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL, før hun fortsetter:

At vi tilbyr kuponger til mindre segmenter, bonusutbetalinger og nå også stempelkort, gjør at mange opplever programmet som personlig og relevant. Det er vi veldig fornøyde med.

LES OGSÅ: XXL henter inn ny bærekrafttrio: "Vi kan og vil gjøre mer"

"Rett og slett utrolig"

Mange av de nye medlemmene rekrutteres i butikkene, og Bolseth trekker frem innsatsen fra medarbeiderne i de fysiske butikkene.

Jobben som legges ned for å rekruttere medlemmer er rett og slett utrolig, sier hun. God kommunikasjon og sterke løsninger innen netthandel har også bidratt til å holde rekrutteringstakten oppe, i tillegg til aktiviteter som konkurranser og spill, sier hun.

Veien videre for kundeklubben er satt. Målet er å tilby det beste lojalitetsprogammet i Norden, og øke engasjementet blant kundene ved bruk av gamification, utfordringer og inngå nye partnerskap som skaper mer relevanse for kundene.

Vi ønsker å tilby fordeler som penger ikke kan kjøpe, slik at programmet føles unikt og annerledes. Denne milepælen på 4 millioner medlemmer er bare starten for XXL Reward, og med et dedikert team er det ingen tvil om at fremtiden ser lys ut for lojalitetsprogrammet og kundene våre, avslutter Bolseth.

LES OGSÅ: Netthandel tester norske kundeklubber – disse imponerte mest

Del artikkel: