ANNONSE

Henter 600 millioner kroner etter sammenslåingen

Foto: Oda
Investerer i merkevarebygging og markedsføring.
Linn Adine Andersen

Oda tar grep for å sikre fortsatt omsetningsvekst etter fusjonen med svenske Mathem. Sammen er de nå Nordens største matbutikk på nett, med en årlig omsetning på fem milliarder kroner.

Nå står det klart at selskapet henter 600 millioner kroner som skal investeres i merkevarebygging og markedsføring av de respektive varemerkene. Dette skriver Shifter.

ANNONSE

Som en forberedelse til den annonserte fusjonen med Mathem ble det hentet 600 millioner kroner i ny kapital, sier finansdirektør i Oda, Vegard Vik, til Shifter.

Den ferske kapitalen er hentet fra eksisterende aksjonærer, samt ansatte. Etter fusjonen med Mathem ble Kinnevik og Verdane sammen med Axfood og Summa Equity selskapets største aksjonærer.

LES OGSÅ: Oda og Mathem fusjonerer: "En game changer"

LES OGSÅ: Oda kan bli redningen for svenske Mathem: Nær sammenslåing

Del artikkel: