Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Hentet ekspertise før digital manøver – lanserer ny plattform

Eirik Nyrønning, Varmefags nye E-commerce Manager.
Foto: Eirik Nyrønning, redigert med AI.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Vil gjøre oss mer sømløse".

ANNONSE

Det er et drøyt år siden Varmefags toppsjef, administrerende direktør Sindre Baardson, fortalte Netthandel at de hadde behov for å gjøre en digital helomvending.

De har rigget seg klare med en omnikanal-løsning som skal ta vare på kunden gjennom hele handlereisen. Som en del av dette er det også hentet inn en ny E-commerce Manager, nemlig Eirik Nyrønning.

Han har vært i e-handelsbransjen siden 2012 og fulgte gründerbedriften X-life fra tidlig fase til selskapet ble kjøpt opp av grossisten Mylna Sport i 2017.

Fra den tid har det vært en veldig bratt læringskurve og jeg tilegnet meg mye kompetanse rundt netthandel, markedsføring og forretningsforståelse forøvrig. De siste par årene før jeg begynte i Varmefag jobbet jeg også med flere av retail-konseptene til Mylna sammen med et større team, forteller Nyrønning til Netthandel.

Nå er det Varmefags digitale satsing som opptar Nyrønnings tid. Som nettsjef er vi spente på hva han mener om peisbransjens ferskeste e-handelsplattform.

Vi lanserer første trinn i vår nye felles handelsplattform i juni. Denne lanseringen vil gjøres oss mer sømløse som kjede, med et utstillingsvindu på nett og som en foretrukket destinasjon for kjøp av ildsteder. Utover i 2023 vil vi jobbe med å etablere medlemsprogram, ny funksjonalitet i plattformen og utvikle oss i måten vi markedsfører på. Alt dette vil være mulig for oss med den nye riggen, sier han.

"Et funn"

Når vi tar en prat med administrerende direktør Baardson er han tydelig spent innenfor Varmefags lansering av ny site, som finner sted tirsdag neste uke, den 13.juni. Han er også soleklart fornøyd med deres nyeste tilskudd og skryter av Rønnings innsats siden oppstart.

Eirik har virkelig vært et funn og vi vet faktisk ikke hva vi skulle ha gjort uten ham. Han representerer en type kompetanse som vi ikke har hatt tidligere og han har vært et solid tilskudd til vår virksomhet. Han tar ansvar for prosjektet og leder det på en trygg måte.

Jeg snakker på vegne av alle, både eierne og kjedekontoret, når jeg sier at han har gitt et solid inntrykk og vi har veldig respekt for den kunnskapen han innehar - på samme måte som han respekterer fagkunnskapen Varmefag besitter, sier Baardson til Netthandel.

Ryddig omni-løsning

Den nye plattformen vil for kundene oppleves som helhetlig og forhåpentligvis treffe på alle de riktige punktene: inspirasjon, veiledning og presise leveranser.

Men i bakgrunnen er det kanskje litt mer som skal til før alt flyter som det skal. Varmefags over 50 butikker fordelt på over 30 eiere, og deres ansatte, skal alle samkjøres og læres opp i det nye systemet. Til sist skal den digitale helomvendingen gagne både butikkene og kundene.

For Varmefag er det viktig å ivareta både medlemmene, altså butikkene våre, og kundene. Det har vært og er mange behov å ivareta, blant annet flyt av produktdata og oppdateringer av produkter sentralt fra kjeden og ut i butikkene. Dette vil igjen gjenspeiles ut mot kundene på nett, i både eide og betalte kanaler, forklarer Nyrønning.

Faktisk går man nå fra hele 18 ulike betaling- og kassasystemer til ett felles system. Dette vil effektivisere flere prosesser og til syvende og sist føre til at kundene opplever Varmefag som én kjede.

Vi skal være tilstede digitalt og fysisk, slik at kunden kan gjøre research og handle på sine premisser. De ansatte ute i butikk har høy kompetanse på faget vårt, så det er viktig for oss å få dette ut til brukerne og kundene der de foretrekker å samhandle med oss, sier Varmefags nye e-handelssjef, som påpeker at kjedeledelsen vil kunne følge med på kampanjer, trender i butikk og kundedata i sanntid gjennom deres nye styringssystemer, avslutter Nyrønning.

Del artikkel: