Nettbutikkene i Norge blir bedre og bedre for hvert eneste år som går. Fra i fjor sommer kunne kundene nominere sine favorittnettbutikker, og over 1000 nettbutikker ble nominert. Etter en gjennomgang ble disse silt ned til 135 kandidater og fagjuryen gikk grundig til verks for å se hvor godt de løser oppgavene sine for kundene, sier juryleder Kjersti Pedersen i Posten Bring.
Foruten juryleder Kjersti Pedersen består årets jury av Arnulf Refsnes, CEO og co-founder av Naardic.no, Monica Solberg, Head of Experimentational Finn, Roy-André Tollefsen, Head of eCommerce I Flow Solutions, Torkel Johannessen, CEO Pearl Convert og Ingvild Moen, Digital Advisor Social Media og gründer Resonate AS.
Når 1000 butikker ble til 135, var det dags for stresstest. Denne gjennomføres under bransjens mest travle periode i året, nemlig i løpet av Black Week og i førjulstiden.
Vi gjennomfører en anonym "stresstest" under årets mest hektiske periode for nettbutikkene nettopp for å se hvor gode de faktisk er. Nå sitter vi igjen med de aller beste, bekrefter Pedersen.
Eksepsjonell kvalitet, år etter år
I fjor var det nettbutikkene Hippi Grace, Care of Carl og Oda som kunne titulere seg årets beste nettbutikker, i hver sin kategori. I år utdeles prisene for 18. gang – og blant årets finalister er det flere gjengangere.
LES OGSÅ: Netthandelsprisene 2022: Her er årets vinnere
Finalistene representerer et stort spektrum av kvaliteter innenfor mange fagområder, som gjenspeiles i gjentatte nominasjoner hos flere. Akkurat som en toppidrettsutøver år etter år utmerker seg gjennom konsekvent høy ytelse, har disse nettbutikkene bevist sin evne til å både levere og forbedre en eksepsjonell kvalitet år etter år. Årets finalister er med å sette standarden for digital handel i Norge, sier jurymedlem Roy-André Tollefsen.
Netthandelsprisene deles ut den 13. februar på Sentralen i Oslo.
Her er finalistene som kan bli Årets Nettbutikk 2023:
Kategori liten:
Kategori medium:
Kategori stor: