LES OGSÅ: Klarna selger kasseløsning i milliardhandel – her er de nye eierne
Hensikten med å skille ut KCO fra Klarna er, som nevnt ovenfor, å sette nettbutikker som selskapets primære målgruppe for å kunne gi dem all oppmerksomhet. Det nyopprettede selskapet planlegger å utvide tilbudet av betalingsmetoder som er kompatible med Klarna.
De vil imidlertid ikke tilby egne betalingsløsninger eller kreditter, men i stedet fokusere på å forbedre kassen og utvikle tjenester som nettbutikker etterspør.
Vi har en utrolig sterk kundebase, er lønnsomme og har finansiering på plass for å gjøre strategiske oppkjøp, noe som er et veldig godt utgangspunkt. I den nærmeste tiden vil vi legge all vår energi på å videreutvikle infrastrukturen vår, for å kunne utvide kundetilbudet i 2025, for eksempel med nye betalingsmetoder, sier Kamjar Hajabdolahi.
"Fullt tilpassbar tjeneste"
Kustom annonserer også et stort strategisk samarbeid med det amerikanske betalingsselskapet Stripe. Deres produkt skal gjøre det enkelt for nettbutikker å raskt integrere nye funksjoner og betalingsmetoder, som vil bli lansert trinnvis i løpet av 2025.
Som navnet Kustom antyder, er målet å tilby en fullt tilpassbar tjeneste – når det gjelder både funksjoner, utseende og brukeropplevelse for både nettbutikker og sluttkunder. For eksempel vil nettbutikkene kunne skreddersy kassen i henhold til sin egen visuelle identitet og tilpasse betalingsopplevelsen etter sin egen virksomhet, når det gjelder betalingsmetoder, valutaer, markeder, frakt og så videre. Vi vil også øke tilgjengeligheten ved å gjøre nye investeringer i kundeservicen vår. Vi vil rett og slett henge med i tiden, sier Jesper Eriksson, kommersiell sjef i Kustom og tidligere Sverige-sjef i Klarna.
Planen er også å ekspandere. I dag brukes Kustom allerede i 170 land, og neste mål er å innta markeder som Storbritannia og Tyskland.
Selskapet har 24 000 nettbutikker og en årlig transaksjonsvolum på over 150 milliarder kroner, noe som ifølge dem selv gjør dem til en av de største digitale kasseløsningene i Europa.