I andre kvartal av 2021, det vil si i perioden 1. mars til 31. mai, økte H&M-konsernets omsetning med 75 prosent og landet på 46,5 milliarder svenske kroner.
I begynnelsen av andre kvartal ble rundt 1 300 butikker midlertidig stengt. De åpne butikkene har hatt begrensninger på for eksempel åpningstider, antall kunder og butikkareal. I noen av konsernets største markeder som Frankrike og Tyskland var butikkene nesten kontinuerlig stengt gjennom hele kvartalet, som en konsekvens av de utvidede restriksjonene. På slutten av kvartalet hadde de fleste av H&M-konsernets markeder fortsatt begrensninger og rundt 140 av butikkene globalt forble midlertidig stengt, skriver selskapet.
LES OGSÅ: Nytt milliardras for H&M - "vil vinne tilbake tilliten i Kina"
Etter hvert som flere er blitt vaksinert, har flere markeder gradvis tillatt butikker å åpne igjen. Samtidig har netthandelen fortsatt i positiv retning.
Nettsalget har fortsatt å utvikle seg veldig bra, selv når butikkene har åpnet. Dette viser at kundene setter pris på kolleksjonene og å kunne handle via sin foretrukne kanal.
I perioden 1. juni til 13. juni skal salget ha fortsatt å øke med henholdsvis 35 prosent, sammenlignet med samme periode i 2020. Dette er også to prosent høyere enn samme periode i 2019.
Nå har H&M rundt 180 stengte butikker, da de blant annet måtte stenge alle sine 50 butikker i Malaysia i begynnelsen av måneden.