ANNONSE

H&M hopper på den nye AR-teknologien – "et kraftig verktøy"

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Matchende fysisk kolleksjon.

ANNONSE

Det sosiale nettverket Snapchat jobber hardt for å spre AR-teknologien sin, fra Snap-kameraet, til e-handel. Det startet tidligere i år med at Puma var den første som testet Snapchats virtuelle prøverom.

Ikke lenge etter det fikk vi faktisk se et svensk selskap, Lyko, hoppe på Snapchats AR-funksjon. Denne gangen fikk du ikke prøve sko fra Puma men, sminke fra Lyko.

Å virituelt prøve produkter, via utvidet virkelighet (AR), ser ut til å være litt av en trend akkurat nå, ettersom Amazon også rullet ut en tjeneste som ligner på Snapchat sin i juni.

Og nå annonserer Snapchat at motegiganten H&M også ønsker å bli med på AR-vogna. Selskapet har lansert en virtuell kleskolleksjon. En matchende fysisk kolleksjon lanseres samtidig 8. desember i H&Ms nettbutikk.

Akkurat som før låner Snapchat ut teknologien sin, og den nye virtuelle kolleksjonen kan derfor prøves i H&Ms mobilapp, men også i Snapchat.

Fra og med 5. desember kan du prøve tre AR Try-On-linser via H&Ms mobilapp på iOS og Android, samt globalt på Snapchat, skriver selskapet.

Den nye kolleksjonen skal være skapt av H&M, sammen med London-baserte Institute of Digital Fashion (iODF).

Augmented reality (AR) er et kraftig verktøy for å fremme selvuttrykk og kreativitet. De innovative AR-plaggene som er skapt sammen av iODF og H&M, representerer en utrolig oppslukende og tilgjengelig måte å engasjere og glede H&M-fellesskapet i en verden av digital mote, sier Brooke DeWitt, Markedssjef hos Snapchat.

Del artikkel: