ANNONSE

H&M-konkurrenten imponerer – sterke salgsinntekter

Foto: Istock
Gjør det sterkt i Europa og Nord-Amerika.
David Gustavsson
ANNONSE

Den japanske H&M-konkurrenten Fast Retailing, som står bak klesgiganten Uniqlo, står klar med en fersk kvartalsrapport. Den slår analytikernes forventninger, etter sterke salgsinntekter i både Nord-Amerika og Europa. Det rapporterer blant annet Bloomberg.

Rapporten viser det første kvartalet i selskapets brutte regnskapsår for 23/24, som strekker seg fra september til og med november i fjor.

Driftsresultatet landet på 147 milliarder yen, tilsvarende drøye 10,4 milliarder kroner. Inntektene tikket inn på 811 milliarder yen, tilsvarende 57,5 milliarder kroner.

Fast Retailing har tidligere først og fremst hatt fokus på det japanske hjemmemarkedet i tillegg til Kina. Men de siste årene har selskapet satset sterkere på Europa og Nord-Amerika. Dette har vist seg å være lønnsomt, da salget går best i de to sistnevnte markedene.

Selskapet tilbyr en omfattende nettbutikk i både Norge og Sverige fra lokalt oversatte nettsider. I Sverige er selskapet etablert med en fysisk butikk i sentrale Stockholm, og et lignende ønske skal ifølge Retailmagasinet ha vært ytret for det norske markedet. Per i dag har imidlertid ikke Uniqlo noen fysiske butikker i Norge.

Del artikkel: