Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Høyt trykk under kalenderslipp - utsolgt på én time

Zrinka Wergeland, Norgessjef i Skincity.
Foto: Skincity
therese.karlsrud.haugen

"Tydelig blitt en snakkis"

ANNONSE

Til tross for at det er halvannen måned igjen til desember har adventskalenderne inntatt netthandelen for fullt. Klokken 10.00 i dag var det Skincity.no sin tur til å slippe sin. En time senere var kalenderen utsolgt.

Vi har hatt en enorm interesse i forkant, men var ikke forberedt på at vi skulle selge ut kalenderne så raskt ettersom vi hadde sikret oss langt høyere volum å tilby markedet i år. Det er tydelig at vår kalender har blitt en snakkis, og at kundene har blitt oppmerksomme på det fine innholdet og den høye verdien av kalenderen, sier Zrinka Wergeland, Norgessjef i Skincity, i en kommentar til Ehandel.

Skincity er opprinnelig svensk og har gjort suksess med sin digitale hudpleietjeneste på nett. Nylig kunne selskapet rapportere å ha passert en omsetning på 500 millioner svenske kroner i år. Det er opp fra 420 millioner kroner i 2019. Selskapet er også etablert i Finland og Storbritannia i tillegg til Norge og Sverige.

LES OGSÅ: Digital hudpleietjeneste vokser i Norge - sikter mot 50 millioner i år

Nettsiden krasjet

I en pressemelding opplyser Skincity at lanseringen av årets hudpleiekalender skapte så høyt trykk at nettsiden var nede på et tidspunkt. Til sammenligning ble fjorårets kalender utsolgt på fire timer.

Vi hadde forberedt oss nøye og estimert trafikken før kalenderslippet, men det ble et enda høyere trykk enn hva vi hadde regnet med. Takket være vår nye plattform kunne vi raskt møte trykket slik at vi kunne ta i mot ordrer fra våre kalendersugne kunder, sier Elina Dettner, CTO på Skincity.

Del artikkel: