I år som i fjor gikk konkurransen The Pitch av under netthandelskonferansen NXT Nordic 2023.
Åtte selskaper fikk to minutter hver til å presentere sine idéer – med et håp om å stikke av med seieren og en pris på 50 000 kroner i markedsføring.
Juryen bestod av Johan Svensson, administrerende direktør i Ehandel, fjorårets vinner Christine Kvaalen, medgründer og administrerende direktør i Stackby.me, samt Christopher Obereder, AI-investor i Startup-Chris-Ventures.
Etter at juryen hadde diskutert alle de presenterte konseptene ble vinneren avslørt på hovedscenen når konferansen nærmet seg slutten. Vinneren ble det svenske selskapet Emollivet, som raskt har vokst på sin idé om å utfordre den tradisjonelle bransjen innen dyrehelse.
Det var utrolig gøy å få muligheten til å pitche Emollivet på Nordens største møteplass for e-handlere. For en ære å bli utvalgt som vinner, det gjør oss så gira på å fortsette reisen mot å lette hverdagen for alle dyreeiere, sier Stina Linge, administrerende direktør i Emollivet.
Det var Linge selv som pitchet Emollivet på NXT Stage under konferansen.
Stina leverte en suveren pitch som fikk oss i publikum til å raskt forstå hva som var verdien for kunden, hvilket også er beviselig når man ser deres tidlige salgsresultater. Vi i juryen ønsker Stina og teamet på Emollivet masse lykke til fremover, sier Johan Svensson, administrerende direktør i Ehandel.
De syv andre selskapene som deltok i The Pitch i år var som følgende: Eyd Tech ved Louise Helliksen, Ecombooster ved Tobias Gårdner, Triggerbee ved Olof Törnqvist, Opticontrol ved Kim Waage, Dealguru ved Johan Selin, Madden Analytics ved Axel Bukowski og Smoc AI ved Henrik Olsson og Steffen Landberg.