ANNONSE

Hun skal lede strømmetjenestens Norgessatsing: ”Masse spennende å ta tak i”

Marianne Vågan, Director of Business Development i BookBeat.
Foto: Kjetil Skårdal Andersen
Linn Adine Andersen

Har store ambisjoner for det norske markedet.

ANNONSE

Den svenske lydboktjenesten BookBeat lanserte i Norge for knapt en måned siden. På kort tid skal tjenesten nå et mål om 100 000 brukere. Nå er første ansettelse i det norske markedet gjort ved å hente inn Marianne Vågan som Director of Business Development.

I tiden fremover vil jeg sammen med teamet i Stockholm jobbe for at BookBeat skal bli den beste tjenesten for de norske brukerne, forlagene og forfatterne. Og ikke minst jobbe på for å få enda flere nordmenn til å oppdage gleden ved å strømme lydbøker! Så her er det masse spennende å ta tak i, forteller Vågan til Ehandel.

BookBeat har store ambisjoner for Norge, og allerede er det inngått avtale med forlagene Gyldendal, Cappelen Damm, Bonnier Norsk Forlag samt Vigmostad & Bjørke.

LES OGSÅ: Svensk utfordrer lanserer i Norge – sikter mot 100 000 brukere

Vågan forteller i en pressemelding at ingenting er så moro som å ta rollen som utfordrer i en allerede etablert bransje. Tidligere har hun blant annet erfaring som digital utviklingssjef i Strawberry Publishing, nå Bonnier Norsk Forlag, og vært partner i kommunikasjonsbyrået Trigger.

Marianne har imponert oss stort med det arbeidet hun har gjort for å løfte Strawberry Publishing, nå Bonnier Forlag, og deres forfattere de siste årene. Når vi nå endelig har kommet oss på plass i Norge er vi utrolig glade for å ha noen med en slik unik teft og erfaring som vår lokale los, sier William Jakoby, Head of Expansion i BookBeat, i en pressemelding.

Del artikkel: