Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Hun skal spisse deres lavprisprofil – Nina Mikaelsen er Odas nye markedsdirektør

Nina Mikaelsen er ny markedsdirektør i Oda. // Foto: Oda
Mange kjenner til Oda, men nå skal det tydeliggjøres at matbutikken på nett også er en lavprisaktør.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Forrige uke stod det klart at Oda ruster seg for vekst etter fusjonen med Mathem, ved å hente 600 millioner kroner fra eksisterende aksjonærer og ansatte. Disse midlene skal investeres i merkevarebygging og markedsføring – og nå står det klart hvem som skal sørge for at Oda er top of mind og førstevalget når dagligvarehandelen står for tur.

ANNONSE

LES OGSÅ: Henter 600 millioner kroner etter sammenslåingen

Fra Norwegian hentes Nina Mikaelsen til rollen som ny markedsdirektør i Oda Norge. Det opplyser selskapet i en pressemelding mandag formiddag. Mikaelsen går altså fra en sterk lavprisaktør til en annen, og skal bidra til Odas vekst og utvikling.

Oda er uten tvil en gamechanger i norsk dagligvare, men også i folks liv, sier Nina Mikaelsen, ny markedsdirektør i Oda.

Mikaelsens viktigste prioritering fremover skal være å fortsatt synliggjøre Oda som en lavprisaktør, samtidig som en fortsetter å videreutvikle og bygge merkevaren Oda i Norge.

Kjennskapen til Oda er høy. Jeg tror de aller fleste vet at Oda driver med hjemlevering av matvarer, når de ser en gul Oda-bil. Målet mitt er at enda flere skal vite at Oda også har de laveste prisene. Barnefamiliene trenger ikke velge mellom å spare tid eller å spare penger i dyrtiden. Hos Oda kan de få begge deler, sier Mikaelsen.

"Mange likheter mellom Norwegian og Oda"

Hun er selv trofast kunde hos selskapet, og har falt for det hun mener er en sjarmerende aktør med et glimt i øyet. Nå gjelder det å bevare denne holdningen, og at Mikaelsen drar nytte av sine 10 års erfaring fra Norwegian.

Jeg tror min bakgrunn fra et innovativt selskap i en svært konkurranseutsatt bransje vil komme godt med i denne rollen. Det er mange likheter mellom Norwegian og Oda. De har begge satt ambisiøse mål og utfordret sine respektive markeder ved å tilby god kvalitet til en lav pris. Nå ser jeg fram til å dykke inn en ny bransje og sammen med et fantastisk team overbevise enda flere barnefamilier om å teste Oda, sier Mikaelsen.

Del artikkel: