Snapchat gjør stadig større inntog i e-handelsverdenen. Dette gjør de ved å tilby sin AR-teknologi (Augmented Reality) til stadig flere e-handlere.
Sist fikk de med seg jätten H&M, som nå bruker deres AR-teknologi i forbindelse med lanseringen av en digital kolleksjon av klær.
Nå kunngjør Snapchat at de vil "sikre en god crossover-effekt" mellom Sverige, Norge og Danmark. Derfor har de utnevnt Barbara Wallin Hedén til nordisk markedsdirektør for Snap.
Hun har hatt rollen i Sverige i over ett år.
Det er fantastisk å fortsette min reise hos Snap. Selv om Sverige er et eget land med unike muligheter, er det mange likheter mellom Sverige, Norge og Danmark. Mange av våre kunder er også nordiske, så det er helt naturlig å kunne ha to tanker i hodet samtidig - både Norden som helhet og hvert enkelt land. På denne måten kobler vi sammen kompetansen som finnes i hvert land, sier Barbara Wallin Hedén.
Barbara snakker også varmt om selskapets AR-teknologi.
Vi jobber med mange spennende kunder, og teknologien vi tilbyr - spesielt med Augmented Reality - er helt unik, sier hun.
I Sverige og Norge skal selskapet nå over 3 millioner mennesker, og i Danmark over 2 millioner, ifølge Snap.
«Mulighetene er nesten uendelige»
Snapchat har nylig åpnet kontor i Danmark, og planen er å ha fullt fungerende lokalkontorer i alle de tre nordiske landene.
Konsumenter i vår region er veldig avanserte i bruken av AR, og flere og flere merker blir klar over dette. Mulighetene er nesten uendelige, og merkene som har kjørt AR-kampanjer gjennom Snapchat har hatt gode resultater, sier Norden-sjefen for Snap, Lars Bo Jeppesen.