Nina Kleppe tar over som administrerende direktør i Specsavers når Henning Eriksen går inn i sin nye rolle som ansvarlig for produkt, marketing og PR i Norden og Nederland.
Kleppe kommer fra stillingen som retaildirektør i Specsavers.
Nina har personlig erfaring med å drive egen forretning som franchisetaker i sin tidligere karriere, og har derfor god innsikt i hvordan man bør sørge for å bygge sterke relasjoner i en kjede. Å bygge sterke team og skape grobunn for at folk kan vokse og utvikle seg, er noen av Ninas styrker, sier Henning Eriksen i en pressemelding.
Specsavers Norge passerte i 2019 for første gang 1 milliard kroner i omsetning. I regnskapsåret 2022/23 leverte selskapet en vekst på 6 prosent, med en omsetning på 1,3 milliarder kroner. Kleppe tar over roret i en virksomhet som har mål om å runde 90 butikker i Norge.
Jeg ser frem til å bygge videre på det solide grunnlaget som er lagt i Specsavers allerede, og jeg ser store muligheter for Specsavers fremover. Det er imidlertid viktig å huske på at det er menneskene som jobber her som utgjør suksessen, og sammen skal vi fortsette å skape gode kundeopplevelser og levere på Specsavers knallsterke verdier og konsept, sier ny administrerende direktør i Specsavers, Nina Kleppe.