ANNONSE

Hundretalls nye medarbeidere – Posten forbereder seg på pakkerush

Hans-Øyvind Ryen, konserndirektør i Posten Bring // Foto: Posten
"Morsomste tiden på året."
Linn Adine Andersen

Posten Bring står klare til å håndtere årets travleste periode, som preges av stor pågang i forbindelse med Black Week og juleforberedelser.

Med et omfattende nettverk og flere tiltak på plass skal selskapet være godt forberedt på å levere et høyt antall pakker og julepost til både inn- og utland.

Førjulstiden er den mest hektiske for alle oss som jobber i Posten Bring, men også den desidert morsomste tiden på året. Nå har vi hentet inn cirka 500 ekstra medarbeidere til driften vår for å håndtere alle pakkene som skal fram til jul, sier konserndirektør i Posten Bring, Hans-Øyvind Ryen, i en pressemelding.

For å sikre at pakkene når fram i tide, har selskapet iverksatt en rekke tiltak. Med over 3600 hentesteder, inkludert 2000 pakkeboks-lokasjoner, har Posten aldri hatt et større nettverk for pakkehåndtering. Kundeservice er også styrket med cirka 40 ekstra medarbeidere og utvidede åpningstider fram til klokken 19:00 i førjulstiden.

Aktiviteten er allerede høy på terminalene rundt om i landet, hvor postbud, sjåfører og terminalarbeidere sørger for at juletrafikken flyter.

Vi skal sikre at juletrafikken har god flyt og levere pakker, julegaver og julepost i både inn- og utland, slik at den kommer fram i tide til jul. Derfor har vi gjort en rekke tiltak for å få til nettopp dette, fortsetter Ryen.

Posten Bring fortsetter også sin satsning på bærekraft med nærmere 100 elektriske lastebiler i drift, noe som betyr at over halvparten av Norges befolkning vil få julepakker levert med el-kjøretøy.

Kunder oppfordres til å hente pakkene sine raskt etter mottatt hentemelding, og Posten-appen gir mulighet for både sporing og å forlenge hentefristen ved behov.

Del artikkel: