SPONSET INNHOLD

Hvorfor "Big items" er det neste store boom innen e-handel

Etter hvert som forbruksmønstrene endrer seg og færre og færre nordmenn har egen bil, eller faktisk førerkort, har det oppstått nye utfordringer for forbrukerne. Hvordan får jeg tak i den store og uhåndterlige varen jeg nettopp kjøpte?

Koronapandemien har forvandlet hvordan vi lever, jobber og sosialiserer, men også hvordan vi forbruker. Sosial distansering og hjemmekontor har kommet inn i livene våre og banet vei for e-handelen som stadig når nye høyder. De fleste har fått med seg at det i fjor ble levert rekordmange små fine pakker hjem til nordmenn. 

Men hadde det ikke også vært bekvemmelig for forbrukerne å få levert store artikler som for eksempel en sofa, et kjøleskap eller en sykkel hjem på døren?  Spesielt for den økende andelen av befolkningen i urbane miljøer som ikke har tilgang til bil, eller som ikke har førerkort. 

Hvilke alternativer finnes for de som ikke ønsker eller kan hente og transportere tunge pakker på egen hånd?

Mange forbrukere blir overrasket over å ikke møte det samme utvalget av fraktalternativer som de er vant til fra netthandel når de bestiller møbler eller hvitevarer. Et stort antall bedrifter som selger større varer som møbler, byggevarer eller sykler har ofte sitt utspring i fysiske butikker og sammenlignet med andre netthandlere som har bygd sitt konsept rundt netthandel, har de blitt hengende etter når det gjelder å tilby bekvemme leveringsløsninger. 

Men, det finnes nå store muligheter for disse selskapene å ta en ledende posisjon gjennom å raskt agere i kappløpet som pågår innenfor segmentet! 

Fremfor alt er det selskap som har siktet mot smarte omnikanal-løsninger som har alt å tjene på å raskt ta en ledende posisjon innenfor området "Big Items". Selv om netthandel har gjort det vanskeligere for flere butikker, spiller fysiske butikker faktisk også en rolle for e-handel. Når lokale butikker fungerer som lagre, kan leveringstiden reduseres betydelig, noe som er en suksessfaktor.

Best Transport er et av få transportselskaper i Norge som tilbyr både netthandel og retail fleksible og smidige hjemleveringer av større produkter. De siste årene har selskapet bygget opp et stort nettverk, en sterk distribusjonsflåte og ikke minst stor kunnskap for å kunne levere både små og store pakker til 3,5 millioner norske forbrukere over hele landet.  

For forbrukeren finnes både valgfrihet og fleksibilitet når det gjelder å motta leveranser fra Best Transport. Valgbare leveringsdager og utleveringsvinduer, samt praktiske alternativer for større pakker som innbæring, utpakking og retur av emballasje, gjør leveransene ekstra fleksible.

 

Del artikkel: