Koronapandemien har forvandlet hvordan vi lever, jobber og sosialiserer, men ogsÃ¥ hvordan vi forbruker. Sosial distansering og hjemmekontor har kommet inn i livene vÃ¥re og banet vei for e-handelen som stadig nÃ¥r nye høyder. De fleste har fÃ¥tt med seg at det i fjor ble levert rekordmange smÃ¥ fine pakker hjem til nordmenn.Â
Men hadde det ikke ogsÃ¥ vært bekvemmelig for forbrukerne Ã¥ fÃ¥ levert store artikler som for eksempel en sofa, et kjøleskap eller en sykkel hjem pÃ¥ døren?  Spesielt for den økende andelen av befolkningen i urbane miljøer som ikke har tilgang til bil, eller som ikke har førerkort.Â
Hvilke alternativer finnes for de som ikke ønsker eller kan hente og transportere tunge pakker på egen hånd?
Mange forbrukere blir overrasket over Ã¥ ikke møte det samme utvalget av fraktalternativer som de er vant til fra netthandel nÃ¥r de bestiller møbler eller hvitevarer. Et stort antall bedrifter som selger større varer som møbler, byggevarer eller sykler har ofte sitt utspring i fysiske butikker og sammenlignet med andre netthandlere som har bygd sitt konsept rundt netthandel, har de blitt hengende etter nÃ¥r det gjelder Ã¥ tilby bekvemme leveringsløsninger.Â
Men, det finnes nÃ¥ store muligheter for disse selskapene Ã¥ ta en ledende posisjon gjennom Ã¥ raskt agere i kappløpet som pÃ¥gÃ¥r innenfor segmentet!Â
Fremfor alt er det selskap som har siktet mot smarte omnikanal-løsninger som har alt å tjene på å raskt ta en ledende posisjon innenfor området "Big Items". Selv om netthandel har gjort det vanskeligere for flere butikker, spiller fysiske butikker faktisk også en rolle for e-handel. Når lokale butikker fungerer som lagre, kan leveringstiden reduseres betydelig, noe som er en suksessfaktor.
Best Transport er et av fÃ¥ transportselskaper i Norge som tilbyr bÃ¥de netthandel og retail fleksible og smidige hjemleveringer av større produkter. De siste Ã¥rene har selskapet bygget opp et stort nettverk, en sterk distribusjonsflÃ¥te og ikke minst stor kunnskap for Ã¥ kunne levere bÃ¥de smÃ¥ og store pakker til 3,5 millioner norske forbrukere over hele landet. Â
For forbrukeren finnes både valgfrihet og fleksibilitet når det gjelder å motta leveranser fra Best Transport. Valgbare leveringsdager og utleveringsvinduer, samt praktiske alternativer for større pakker som innbæring, utpakking og retur av emballasje, gjør leveransene ekstra fleksible.