Den store fordelen med Shopify
Du trenger ikke kunne kodespråk og være utdannet designer for å lage nettbutikk når du bruker Shopify. Plattformen baserer seg på brukervennlige løsninger, slik at du kan selge varer på nett enten du er en liten lokal butikk i Norge, eller selger millioner av varer verden over.
Foto: Journey Agency
5 gode grunner til å velge Shopify Plus fremfor vanlig Shopify
Til tross for at Shopify generelt er et formidabelt valg for ecommerce, er det noen ting standardversjonen av Shopify ikke inkluderer. Nedenfor kan du lese 5 gode grunner til å gå for Plus-versjonen av Shopify fremfor den vanlige.
- Språk og valuta
Med Shopify Plus åpner det seg store muligheter for å drive butikk internasjonalt. Med Shopify har du tilgang på 21 forskjellige språk, og med Shopify Plus vil nettbutikken bruke kundens lokasjon for å vise nettbutikken i det mest relevante språket (hvis dette er lagt inn i nettbutikken). I tillegg vil nettbutikken automatisk tilpasse seg valutaen i landet som kunden sitter i.
2. Du kan selge til private og bedrifter i samme nettbutikk
Med Shopify Plus kan du lage «to» nettbutikker i én. Det vil si, du kan lage ulike utstillingsvinduer for privatkunder og bedriftskunder. Du kan med andre ord betjene begge markeder med samme butikk, men personalisere butikken til målgruppen som skal handle.
Dette innebærer også at det kan settes opp egne rabatter og prislister for de ulike bedriftskundene, og de kan handle i nettbutikken fremfor å ringe eller sende mail for å legge inn bestilling. Varebeholdningen og ordrene administreres i samme system, slik at du har full kontroll.
3. Du får tilgang på et hav av integrasjoner og apper
Til tross for at den vanlige Shopify-planen allerede åpner for smarte apper og integrasjoner, får du enda flere muligheter med Shopify Plus. Dette gjør at bedrifter som har behov for PIM-systemer, CMS, kunderservicesystemer, markedsføringsverktøy med mer, kan få dette enkelt integrert i nettbutikken, slik at den blir enda mer fleksibel, automatisert og brukervennlig.
4. Skreddersydd utsjekk
For å gi kundene en unik handleopplevelse gir Shopify Plus mulighet for å tilpasse og kontrollere kundenes utsjekk i mye større grad. Dette innebærer mulighet for å legge inn automatiske rabatter og tilbud. Med Plus får du tilgang til check out-koden slik at du kan gjøre kjøpsopplevelsen enda bedre for kundene og øke konverteringer.
5. Du får mye for pengene
Shopify tilbyr ulike planer for å dekke ulike nettbutikkers behov. Plus er for de aller største aktørene og har en betraktelig høyere fast månedlig avgift enn de andre planene, men til gjengjeld betaler man en mye lavere avgift per transaksjon sammenlignet med de andre løsningene. I tillegg åpner Plus for å kunne administrere flere nettbutikker i samme brand under en og samme konto, det kan opprettes uendelig med brukerkontoer (for ansatte), samt at de nevnte punktene over er inkludert i planen.
Kort oppsummert: grunnen til å velge Shopify Plus fremfor standard Shopify er tilpasningsmulighetene i design og funksjoner, tilgjengelige integrasjoner og apper, og det at du kan tilpasse butikken til både B2C og B2B. Med Shopify Plus egner plattformen seg også for store internasjonale kjeder.
Journey hjelper dere med Shopify Plus
Med et dedikert utviklerteam hjelper Journey Agency bedrifter med å sette opp og drifte Shopify. Uavhengig av om du ønsker å nå privatkunder, bedriftskunder eller begge deler, bistår Journey med alt fra oppsett, drift, videreutvikling, implementering av nye funksjoner og rådgivning.
Som en del av å forenkle kundereisen og skape skreddersydde løsninger er Shopify en populær plattform. Ikke bare er e-handelsløsningen enkel for både kjøper og selger, den åpner også for et hav av ekstra muligheter med sin Plus-versjon.
Kontakt Journey dersom du ønsker et tilbud på oppsett og drift av Shopify, eller markedsføring av din nettbutikk.
Foto: Journey Agency