Følger nye med
Netthandel tok kontakt med Ikea Norge, som forøvrig er valgt ut som testmarked for møbelgigantens nye markedsplass.
LES OGSÅ: Ikeas markedsplass er nå live i Oslo: "Målet er ikke å konkurrere med Finn"
Slik det ser ut nå så er ikke dette noe som kommer til Norge med det første. Vi jobber imidlertid kontinuerlig med å skape den best tenkelige handleopplevelsen for alle våre kunder, og følger nøye med på hvordan dette nye konseptet blir mottatt i Sverige, forteller presseavdelingen ved Ikea Norge til Netthandel.
Blant fordelene i det nye lojalitetsprogrammet skal kundene kunne opprette ønskelister, booke planleggingsmøter, få gratis måltider i restauranten samt kostnadsfri "levering" ved klikk-og-hent.
Fortsatt økonomisk usikkerhet gjør at livet hjemme blir viktigere enn noen gang, og vi vil at flere skal kunne ta del i prisgunstige innredningsløsninger. Gjennom å belønne våre lojale kunder håper vi å bli enda mer tilgjengelige for mennesker, uavhengig av lommebokens størrelse, legger Ruffo til.
Sverige er et av de første landene i verden som får det nye poengsystemet. Ikea Family er allerede en av Sveriges største kundeklubber, og selskapet håper at det nye initiativet både vil trekke nye medlemmer og øke engasjementet blant eksisterende.
I tillegg til det nye poengsystemet beholder Ikea Family andre fordeler som gratis kaffe og te på hverdager i varehusene.