ANNONSE

IKEA lanserer nytt lojalitetsprogram: "Kommer ikke til Norge med det første"

Myriam Ruffo, kommersiell sjef for Ikea Sverige // Foto: Ikea Sverige
"Enda mer tilgjengelig."
Linn Adine Andersen

Ikea vil satse nytt med sin kundeklubb. Ikea Family lanserer et nytt poengbasert system i kundeklubben, og Ikea Sverige er blant de første som får teste det nye lojalitetsprogrammet.

Fra og med denne uken kan medlemmene samle poeng gjennom kjøp og interaksjoner med Ikea Sverige, både i varehus, på nett, i appen eller via kundeservice. Poengene kan deretter brukes til å låse opp skreddersydde fordeler som passer den enkelte kundens ønsker og behov.

Vi ser at stadig flere velger å møte oss i ulike kanaler langs kundereisen. Med det nye poengsystemet kan våre medlemmer både samle poeng og låse opp belønninger uansett hvordan de handler på Ikea. Det skaper fleksibilitet og gjør våre fordeler mer tilgjengelige, sier Myriam Ruffo, kommersiell sjef for Ikea Sverige.

Følger nye med

Netthandel tok kontakt med Ikea Norge, som forøvrig er valgt ut som testmarked for møbelgigantens nye markedsplass.

LES OGSÅ: Ikeas markedsplass er nå live i Oslo: "Målet er ikke å konkurrere med Finn"

Slik det ser ut nå så er ikke dette noe som kommer til Norge med det første. Vi jobber imidlertid kontinuerlig med å skape den best tenkelige handleopplevelsen for alle våre kunder, og følger nøye med på hvordan dette nye konseptet blir mottatt i Sverige, forteller presseavdelingen ved Ikea Norge til Netthandel.

Blant fordelene i det nye lojalitetsprogrammet skal kundene kunne opprette ønskelister, booke planleggingsmøter, få gratis måltider i restauranten samt kostnadsfri "levering" ved klikk-og-hent.

Fortsatt økonomisk usikkerhet gjør at livet hjemme blir viktigere enn noen gang, og vi vil at flere skal kunne ta del i prisgunstige innredningsløsninger. Gjennom å belønne våre lojale kunder håper vi å bli enda mer tilgjengelige for mennesker, uavhengig av lommebokens størrelse, legger Ruffo til.

Sverige er et av de første landene i verden som får det nye poengsystemet. Ikea Family er allerede en av Sveriges største kundeklubber, og selskapet håper at det nye initiativet både vil trekke nye medlemmer og øke engasjementet blant eksisterende.

I tillegg til det nye poengsystemet beholder Ikea Family andre fordeler som gratis kaffe og te på hverdager i varehusene.

Del artikkel: