Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Influenser solgte for én million på et par timer – nå åpner hun butikk

Sara Emilie Tandberg i midten av bildet med lilla bikini, her med årets nye kolleksjon.
Foto: Hege Zaar
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Sikter mot 20 millioner kroner i år.

ANNONSE

Det er influenseren Sara Emilie Tandberg som står bak merket Careless. Bade- og undertøysuksessen fikk en sterk start ved lansering i fjor sommer og årets kolleksjon ser ut til å levere like godt, om ikke bedre.

Årets kolleksjon vil slippes i flere deler gjennom hele sommersesongen. Etter første slipp forrige uke ble det klart at årets salgsbudsjett på drøye 20 millioner kroner må justeres opp, da det kun tok i underkant av tre timer å selge tøy for hele én million kroner.

Det virker som at det er mange som venter på det resterende, så jeg ser veldig positivt på videre dropp. Careless har også vist det siste året at det selger godt året rundt og ikke bare gjennom dropp, så det er utrolig gøy, forteller gründere av Careless, Sara Emilie Tandberg, til Ehandel.

LES OGSÅ: Millionsuksess for norsk influenser – sikter mot USA og Australia

Åpner butikk på sørlandet

Suksessen har dessuten åpnet for muligheten til å etablere en fysisk butikk. Sammen med sine investorer Maren og David Reme har Tandberg nå etablert selskapet CareLess AS, et varelager i Kristiansand – og det er også her den nye butikken vil eie rom.

Vi ønsker å åpne en fysisk butikk fordi vi ser stor etterspørsel på å ha muligheten til å kunne komme til et prøverom og prøve varene våre, forteller Tandberg.

Butikken vil åpnes på Sørlandssenteret den 18.juni, et drøyt år etter første lansering av merket. Influenseren er også klar på salget går så bra.

Jeg tror Careless selger såpass godt fordi det dekker et hull i markedet. Careless ble skapt etter å selv ha erfart å økt i 45 kilo under svangerskapet. Jeg synes det ble en umulig oppgave å finne en bikini og satt med 10-12 styles hjemme med tanken «hvorfor kunne ikke denne bare vært litt mer sånn, og litt mer slik». Jeg bestemte meg derfor for å heller se å muligheten for å lage akkurat det jeg savnet selv, forteller Tandberg.

Selskapet finner også stolthet i å skille seg fra andre lignende merkevarer ved at man bruker mangfold i markedsføringen, hvor alle bilder forblir uretusjerte og speiler normale kropper i alle fasonger og størrelser.

Del artikkel: