Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Suksess for influenserens nettbutikk: “Slo alle egne salgsrekorder“

Linnéa Myhre, influenser og forfatter.
Max Social
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Responsen har vært overveldende"

 

ANNONSE

Høsten 2020 lanserte influenseren Linnéa Myhre sin corona-inspirerte nettbutikk, bestående av klær med tekstene "NO HUGS" og "Hold deg unna meg". Første kolleksjon gikk unna, og nå er den nyeste kolleksjonen, Storkar, på plass. 

Storkar er en kjempestor hit, responsen har vært overveldende. Vi har jo sluppet kolleksjoner i nettbutikken siden høsten 2020, og det har gått veldig bra hver gang, derfor er det ekstremt gøy at vi slo alle egne tidligere salgsrekorder. Vi har aldri hatt så mange besøkende i nettbutikken som på søndag da Storkar ble sluppet, sier Vilde Darvik, kommersiell utvikler ved Max Social, til Ehandel.

Den nye kolleksjonen består av spesialsydde plagg i høy kvalitet med broderinger, forteller Darvik. Kolleksjonen har vært kostbar å produsere, og det var derfor en lettelse for teamet bak suksessen når de første 100 ordrene var plassert innen de første 9 minuttene etter lansering. 

LES OGSÅ: Influenser og forfatter lanserte corona-inspirert nettbutikk

Myhres motehus har sluppet i alt tre kolleksjoner. De har alle begrenset tilgjengelighet, og det gjelder dermed å være raskt ute for å sikre seg varene. Hele konseptet bunner i Myhres interne sosiale medier-univers, og det er kun følgerne som har vært med over lenger tid, som “forstår” meningen bak hvert plagg. 

Bakgrunnen for alle kolleksjonene våre har vært interne ting som er skapt i Linnéas kanaler over tid, og følgerne hennes kjenner derfor godt til uttrykkene vi har brukt. Kom på nach-kolleksjonen forstår man virkelig ingenting av med mindre man ser Linnéas Instagram storys, sier Darvik. 

Tilbakemeldingene har i følge Darvik vært overveldende, og det er garantert at det kommer mer fra motehuset og Myhres kreative univers i fremtiden.

Linnéa har en enestående evne til å konvertere egne varer. Jeg tror det er fordi hun har vært i gamet lenge og følgerne kjenner henne godt. De vet at hun aldri gjør noe halvveis eller er motivert av egen fortjeneste, og da blir det så troverdig når hun først skaper noe. I en verden der annenhver millennial er influencer må man skille seg ut med troverdighet, kvalitet og et snev av storkar, avslutter Darvik.

Del artikkel: