ANNONSE

Influensernes INSJ for en bedre bransje – flere byråer ombord

Insj og Synlighet-teamet med Jenny Skavlan, Gisle A. G. Agledahl og Katinka Sletten i front.
Foto: Thomas Johnstone / Synlighet
Linn Adine Andersen

"Vil gagne både byråer og annonsører".

ANNONSE

Stiftelsen Insj har som mål å dytte influenserbransjen i sunnere retning.

Med initiativtager Gisle A. G. Agledahl i spissen har stiftelsen blant annet Jenny Skavlan og Isabelle Ringnes som sparrepartnere og styremedlemmer, og både markedsføringsbyrået Synlighet og kommunikasjonsbyrået Trigger er med ombord.

Ved å samle gevinsten av minst én prosent av tilknyttede profilers inntekter fra kommersielle samarbeid i sosiale medier har Insj som hovedmål å gjøre sosiale medier en bedre plass å være på.

Jeg tror at arbeidet med Insj vil gagne både byråer og annonsører, snarere enn kun følgere og influensere, og at dette kan bidra til en mer profesjonell og varmere bransje, sier medgründeren Gisle A. G. Agledahl i en pressemelding.

Tar én prosent av inntektene

Stiftelsen har signert sitt første samarbeid med organisasjonen Mental Helse. Prosentandelen som samles inn fra influensernes inntekter vil gå til organisasjonens program YAM, Youth Aware of Mental Health, et helsefremmende og preventivt undervisningsprogram for psykisk helse blant unge.

Katinka Sletten, Head of Social Media hos Synlighet, har fått rollen som kommunikasjonssjef i Insj.

Det er utrolig givende å kunne bidra til å gjøre sosiale medier til et bedre sted. Som en del av bransjen er det et viktig ansvar vi har. Jeg har selv jobbet med sosiale medier i mange år, både fra den redaksjonelle og kommersielle siden, og har med egne øyne sett den enorme innflytelsen man kan ha. Å få være med og bruke denne innflytelsen til noe bra føles riktig, sier Sletten.

Med på bevegelsen er influenserplattformen Inzpire.me, kommunikasjonsbyrået Simpl, regnskapsprogrammet Tripletext og finansmegleren ASC Finans.

Del artikkel: