ANNONSE

Ingrid kjøper Turnr – de skal løse e-handelens største utfordring

Piotr Zaleski, CEO i Ingrid.
Foto: Ingrid
Linn Adine Andersen

Utfyller hverandre på en svært god måte, sier hovedeier Schibsted.

ANNONSE

Den svenske leveringsplattformen Ingrid fikk i mars Schibsted på eiersiden. I dag står det klart at selskapet kjøper det svenske tech-selskapet Turnr, som har Schibsted som hovedeier.

I Norge har Turnr rullet ut sine løsninger via Helthjem-nettverket, men også Netthandelsgruppen er selskapets norske kundeliste.  Ingrid har blant annet Adlibris, Viking Footwear og Nelly på sine kundeliste.

Med oppkjøpet håper Ingrid å sette en ny standard for en helhetlig kundeopplevelse gjennom hele kjøpsprosessen.

Om lag 20 prosent av varer kjøpt på nett returneres, og dette er en av e-handelens største utfordringer – både for forbrukere og e-handlere. Ingrid og Turnr deler en visjon om å gjøre livet enklere for forbrukere og næringsliv. Når vi nå slår våre krefter sammen bringes vi nærmere denne visjonen, sier Piotr Zaleski, administrerende direktør i Ingrid, i en pressemelding.

Oppkjøpet innebærer imidlertid også at Schibsted overfører sine aksjer i Turnr til Ingrid, og på den måten øker sin eierandel i Ingrid. Anders Spilling, Director of B2C i Recommerce i Schibsted, er overbevist om at de to selskapene er en god match.

Både Ingrid og Turnr har løsninger i toppklasse, og de utfyller hverandre på en svært god måte. Ingrids oppkjøp av Turnr styrker selskapets posisjon i e-handelsbransjen, og vi gleder oss til å følge med på hva det samlede teamet nå kan få til, sier Spilling.

 

Del artikkel: