Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ingrid tar inn 230 millioner og har blikket rettet mot Norge: "Signerer nye kunder hver uke"

Ingrids medgründer og daglig leder, Piotr Zaleski. // Foto: Ingrid
Farmasiet og Camilla Pihl er blant de ferskeste signeringene.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

For et år siden ledet Schibsted investeringsrunden da Ingrid hentet 100 millioner svenske kroner. Nå var det dags for en ny investeringsrunde, hvor Verdane ledet runden som endte på 230 millioner svenske kroner.

Schibsted Ventures var med også denne gangen. De ser potensial i den svenske leveringsplattformen som har mer enn 250 detaljister på kundelisten så langt – og med et fokusert blikk rettet mot det norske markedet.

Alle som har handlet på nettet en eller annen gang har hatt en dårlig leveringsopplevelse. Ingrid er her for å endre på dette. Vi går inn i en ny æra hvor leveringen prioriteres som en av de viktigste delene av kundereisen. Produkt og pris har tradisjonelt vært de to viktigste faktorene for kjøpsbeslutningen, men nå er leveringen like viktig.

Detaljhandlere som ikke tilpasser seg denne virkeligheten kommer til å tape kunder til konkurrenter som tilbyr personlige leveringer via et bredt nettverk av velkjente, globale aktører og hyperlokale transportører. Det er her Ingrid kommer inn i bildet, sier Ingrids medgründer og daglig leder Piotr Zaleski, i en pressemelding tirsdag.

"Enormt potensial i Norge"

Selskapet, som per i dag håndterer rundt 40 millioner ordre fordelt på 180 markeder, skal bruke de ferske kronene til videre utvidelse. Ingrid vil nemlig fortsette sin ekspansjon på det nordiske markedet, i tillegg til Storbritannia og Nederland.

Spesielt Norge er av interesse for leveringsplattformen. Nylig kunne Farmasiet fortelle om sitt inngåtte samarbeid med Ingrid, men også varemerket Camilla Pihl ble nylig tilført kundelisten her til lands.

ANNONSE

LES OGSÅ: Farmasiet girer opp leveringssatsing: Inngår samarbeid med Schibsted-eide Ingrid

Zaleski bekrefter at selskapet er posisjonert for å drive strukturelle forandringer i bransjen, og forteller at de ønsker å drive kjøp, kundelojalitet og kundetilfredshet på en måte bransjen ikke har sett makan til.

Når Ingrid går inn i sin neste vekstfase, er vi spesielt begeistret for å utvide vår tilstedeværelse i Norge. Vi er forpliktet til å revolusjonere leveringsopplevelsen over hele Europa, og Norge representerer et betydelig marked med enormt potensial for e-handelsinnovasjon, kommenterer Zaleski.

Også Andreas Sjölund, CRO i Ingrid, forteller at Ingrids videre ekspansjon i Norge vil være rask.

Bare i løpet av de siste månedene har vi fått med oss fremtidsrettede e-handelsmerker som Farmasiet og Camilla Pihl, og vi signerer nye kunder hver uke. Viktigheten av leveringsopplevelsen er universell, og detaljister i Norge anerkjenner potensialet ved å prioritere levering – mer tilfredse og lojale kunder, større logistikk-effektivitet og et lavere karbonavtrykk, sier Sjölund.

Rettelse: I artikkelen stod det tidligere at investeringssummen var 240 millioner svenske kroner, basert på 21 millioner euro som var oppgitt i pressemeldingen. Investeringssummen skal imidlertid ha vært i svenske kroner og dermed er summen 230 millioner.

Del artikkel: