Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Inngår avtale med ikoniske Vogue: “Vært en selvfølge siden dag én“

Thomas Elvestad, markedsdirektør i Klarna Norge.
Foto: Klarna Norge
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Klarna + Vogue Scandinavia = sant.

ANNONSE

Det skorter ikke på nyheter fra betalingsgiganten i disse dager. Nå er det klart at Klarna har inngått en samarbeidsavtale med den skandinaviske utgaven av det verdenskjente motemagasinet Vogue.

Vogue Scandinavia, som har et bærekraftsrettet perspektiv på mote og skjønnhet, skal som en del av avtalen produsere månedlig innhold som vil promoteres i Klarnas app samt på deres Instagram-konto.

Vi er svært fornøyde med å ha fått på plass dette samarbeidet med en av de virkelig klassiske og ikoniske globale motemagasinene. Med dette samarbeidet sikrer vi at Klarnas kunder hver måned skal få de beste rådene og inspirasjonen fra de fremste skribentene i verden på mote, skjønnhet og bærekraft. Samtidig får Vogue Scandinavia tilgang til de mer enn fire millioner Klarna-kundene som aktivt bruker vår app hver måned, sier Thomas Elvestad, markedsdirektør for Klarna i Norden, i en pressemelding.

Motemagasinet vil også sette sammen ulike kolleksjoner for brukerne av Klarnas app.

For alle som er interessert i fashion er Vogue selve referansen. Det at vi nå kan samarbeide med denne ikoniske merkevaren er vi selvsagt veldig fornøyde med, sier Elvestad.

"Har vært en selvfølge siden dag én"

Vogue Scandinavia har som ambisjon å bli en verdensledende publikasjon med fokus på bærekraft og mangfold og forsiden av første utgave lansert høsten 2021 var prydet av selveste Gretha Thunberg.

Magasinet satser på både fysiske magasiner samt digitalt innhold. På deres nettside kan man dessuten kjøpe tidligere utgaver i deres Vogue Scandinavia Store.

Et samarbeid med Klarna har vært en selvfølge for oss siden dag én, og vi er spente på å se hvilke synergieffekter to så sterke merkevarer kan skape sammen. Vi ønsker å nå ut til en større målgruppe med vårt innhold og inspirere Klarnas kunder med Vogue kvalitetsjournalistikk og ekspertise innen bærekraftig mote og skjønnhet, sier Mariann Jacobsson, Head of Partnerships & Sustainability i Vogue Scandinavia.

Elvestad forteller dessuten at det allerede kan være snakk om å utvide det nordiske samarbeidet til nye markeder utenfor Norden.

For Klarna er det viktig å gi våre kunder inspirasjon og gode råd. Der er samarbeid som dette med Vogue Scandinavia, helt sentrale, avslutter Elvestad.

LES OGSÅ: Klarna passerer 150 millioner kunder – slik skal de feire

LES OGSÅ: Klarnas nye videoløsning: "Vil styrke butikkpartnere verden over"

LES OGSÅ: Klarna om vekstpris-satsingen: "Blir viktig for å oppnå det vi ønsker"

Del artikkel: