Det er viktig å finne sin plass i livet.
I Youtube-fenomenet Ryans tilfelle er det vel snarere foreldrene hans som har valgt plass for poden som mesker seg med leker og moro på nett.
Selv hevder de hardnakket i et intervju med New York Post at det er Ryan selv som har kommet opp med ideen, og at kanalen legges ned den dagen han går lei.
Nuvel, de om det.
Uansett. Den litt alternative gründer-ideen har fenget, og mer enn 10 millioner mennesker abonnerer i dag på Ryan Toys Review.
De aller fleste videoklippene er sett mer enn 10 millioner ganger.
Og slikt blir det penger av. Ifølge ovenfornevnte amerikanske avis har familien gjort big business ut av den lekne ideen.
I fjor dro de inn nesten 91 millioner kroner på å blottstille sønnen sin for offentligheten.
I år er Ryan Toys Review den 8. mest innbringende Youtube-kanalen i verden.
De aller fleste av oss ønsker suksess og nok penger til å gjøre hverdagens åk litt enklere. Men hvor mange av oss hadde kommet på denne ideen og faktisk testet den ut? For det er enkelt og billig, og i andre enden formelig renner det inn penger.
En skikkelig gründer-drøm. Enkel, definert, gjennomførbar og innbringende.
Jeg er nesten fristet til å stille moren til barna mine følgende spørsmål:
- Kjære, skal vi ta barna ut av barnehage og skole og gjøre Youtube-stjerner ut av dem?