Tallene for nettbutikken Get Inspired er klare. Det viser seg at 2021 ble et rekordår og selskapet endte med et årsresultat på 52,7 millioner kroner, en økning på 59 prosent mot året innen.
Samtidig lander driftsinntektene på 530,24 millioner kroner, mot 399,67 millioner i 2020. Driftsresultatet økte med 58 prosent, fra 43 millioner kroner i 2020 til 68 millioner kroner i 2021.
Sindre Landevåg, administrerende direktør i Get Inspired, forteller til E24 at selskapet i løpet av fjoråret har investert betydelige summer i varelager slik at man ikke skal ha noen problemer med å møte etterspørselen i markedet.
Dette har vært en viktig faktor i omsetningsveksten, skriver Landevåg i en e-post til avisen.
Videre forteller han at det fremover vil handle om å kapre oppmerksomheten til kundene og at selskapet vil fortsette å styrke virksomheten med flere stillinger innen markedsføring og ledelse.
Vi forventer oss nå en normalisering av omsetningen. Selv om vi ikke forventer at veksten vil fortsette i samme, sterke takt som vi har sett de siste to årene er vi svært optimistiske med tanke på framtiden – både for Get Inspired og netthandel generelt, sier Landevåg, og uttaler videre:
Med dette legger vi til rette for at Get Inspired fortsatt skal skape lønnsom vekst og ta andel i årene som kommer.
LES OGSÅ: Etter salget – nå investerer Get Inspired-gründeren
LES OGSÅ: 5 kjappe med Silje Landevåg: "Jeg har ekstremt mye å bidra med"