ANNONSE

Instabox ruller ut hjemlevering: ”Vil skille seg ut”

Administrerende direktør og grunnlegger av Instabox, Alexis Priftis.
therese.karlsrud.haugen

Tar opp kampen i hjemleveringsmarkedet.

ANNONSE

Instabox er mest kjent for sine røde pakkeskap tenker utenfor boksen, og lanserer hjemlevering i hele Norden. Tjenesten blir tilgjengelig i Norge 1. november.

Selskapet skal nå ta opp kampen med de tradisjonelle aktørene, og har som en del av satsingen gått helt over til fossilfritt drivstoff. I tillegg vil de levere samme dag eller neste.

Dette er et stort skritt for Instabox. Vi vet at hjemlevering er populært blant kunder som handler på nett, og vi er fornøyde med at vi nå kan tilby det på Instabox sin måte, sier Alexis Priftis, administrerende direktør og grunnlegger av Instabox, i en pressemelding.

Instabox tilbyr allerede hjemlevering med flere forhandlere som Apotea, og Lyko i Sverige, og nå øker de dekningsgraden til 85 prosent i landet. I Nederland og Danmark har selskapet 100 prosent dekning med hjemlevering. I Norge blir det 45 prosent dekning i første omgang.

Vi tror at vår modell for hjemlevering vil skille seg ut som et nytt og bedre alternativ, som verdsettes av både kunder som handler på nett, e-handlere, og ikke minst miljøet. Vi er allerede det naturlige valget for mange når det gjelder leveranser til smarte pakkeskap, og vi tar nå sikte på å innta samme posisjon for hjemlevering. Vi er glade og stolte over å være det første helt fossilfrie alternativet, og at vi nå gjør det mulig for mange nordmenn å ta enda mer bærekraftige valg, sier Alexis Priftis.

Del artikkel: