Lipscore-gründer Henning Frettem har grunn til å være fornøyd med året så langt. Selskapet, som er mest kjent for å hjelpe bedrifter med å samle inn produktomtaler, har økt lisensinntektene med 50,2 prosent i år.
I det norske markedet opplever vi nå en fantastisk utvikling, forteller Henning Frettem, gründer og daglig leder i Lipscore, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Erfarne e-handlere øker sitt eierskap i norsk tech-selskap
På kundelisten til selskapet finnet vi selskaper som blant annet ARK Bokhandel, Interflora, Telia, Coverbrands, Jernia og Elektroimportøren. Totalt jobber det nå 15 ansatte i Lipscore.
Interessen for produktomtaler har økt dramatisk det siste året her i Norge, mener Frettem, som merker at en del aktører nå begynner å få kapasitet til å implementere denne typen teknologi.
Har doblet antall kunder i Sverige
Produktomtaler, men også personalisering og et godt søk i nettbutikken ser ut til å være det som er mest i fokus for tiden.
Enhver nettbutikk og kjede har sine særskilte behov, men mitt inntrykk er at det mange nå er opptatt av å få på plass på sine nettsider, er personalisering, et godt søk og en effektiv løsning for produktanmeldelser.
Selv om Norge enn så lenge er det viktigste markedet, er Lipscore nå tilstede i seks land. Nå håper Frettem at de også kan ta en sterkere posisjon i Sverige.
Vi har doblet antall kunder i Sverige i år og er fornøyde med det, men potensialet er enormt mye større. Interessen for produktomtaler er merkelig nok mindre i Sverige enn i Norge, men det tror vi at vil endre seg fremover. Klarer vi å øke interesse for produktomtaler og samtidig overbevise kundene om at Lipscore faktisk er rett teknologileverandør, kan vår svenske satsing bli veldig bra, avslutter han.