Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Interiørgiganten skal erobre Europa

Hans Ohlsson, daglig leder i Ellos Group.
therese.karlsrud.haugen

"Har hatt en fantastisk utvikling"

ANNONSE

Innen året er omme skal svenske Ellos Group, som står bak nettbutikker som Ellos.no, Jotex.no og Stayhard.no ta steget utenfor Nordens grenser. Gjennom interiørbutikken Jotex, ekspanderer selskapet nå videre i Europa.

I 2018 omsatte netthandelsselskapet for to milliarder kroner og ble i fjor solgt for 2,4 milliarder svenske kroner til det nederlandske moteselskapet FNG.

Det å lansere våre egne merkevarer utenfor Norden er et viktig steg i Ellos Groups strategi. Med vår skalerbare modell, kommersielle plan, nettbutikk og unike sortiment kan vi med relativt enkle midler ekspandere til ytterligere markeder og legge til ytterligere merkevarer i Europa. Det er veldig spennende og nå lansere Jotex for fullt i Europa, sier Hans Ohlsson, daglig leder i Ellos Group, i en pressemelding.

Jotex har hatt en sterk vekst de siste årene og i 2018 etablerte selskapet et samarbeid med Westwing, en ledende netthandelsplattform i Europa. I følge Ellos Group skal de siden dette ha blitt en av de raskest voksende merkevarene i flere land.

Ved slutten av året er planen å gå inn i Tyskland, Holland og Belgia før Polen står for tur i begynnelsen av 2021. Planen er å fortsette ekspansjonen ytterligere etter dette.

Jotex har hatt en fantastisk utvikling de siste årene og vi har både en unik posisjon og en sterk tiltrekningskraft i vår merkevare. Vi har tydelige indikasjoner på at det finnes etterspørsel av våre interiørprodukter på flere europeiske markeder og det er nå klart for å ta steget fullt ut i Europa. Det er ekstra gøy at Europa-satsingen også innebærer at Jotex søker nye medarbeidere med mote- og interiørerfaring samt lokale språkkunnskaper, sier Peter Keerberg, daglig leder for Jotex.

Del artikkel: