Kid ASA Q3 2024 (2023)
- Inntektene øker til 887 millioner kroner (831)
- Driftsresultatet (EBITDA) synker til 236,4 millioner kroner (286)
- Resultat før skatt er 92,5 millioner kroner (118)
Inntektene i kvartalet er altså rekordhøye, opp 56 millioner kroner fra samme periode i fjor. Fjeld mener veksten kan tilskrives konsernets satsing på kategorier og ikke minst deres omnikanalutvikling.
Ikke overraskende er det fremdeles Kid Interiør som fortsetter å levere best resultater, mens svenske Hemtex fremdeles henger litt etter, spesielt på nett. Ifølge konsernet skyldes det kampanjen som feiret Hemtex' 50 år i det svenske markedet, i fjor.
Omsetningsveksten kan i stor grad tilskrives økt antall kunder i Norge både i fysiske butikker og på nett, samt økt handlekurvstørrelse på tvers av alle markeder, skriver konsernet i rapporten.
Nye butikker skal også ha bidratt positivt til omsetningsveksten. I netthandelen økte omsetningen med 1,4 prosent i kvartalet, og utgjorde 11,4 prosent av konsernets totale omsetning.
I de to markedene fordelte resultatene seg slik:
Kid Interiør Q3 2024 (2023)
- Inntektene øker til 563 millioner kroner (518)
- Driftsresultat (EBITDA) synker til 160 millioner kroner (167)
- Omsetningen på nett økte med 17,6 prosent (+45,5)
Hemtex Q3 2024 (2023)
- Inntektene øker til 324 millioner kroner (313)
- Driftsresultat (EBITDA) øker til 76,5 millioner kroner (74,5)
- Omsetningen på nett sank med -15,4 prosent (+11,2)