ANNONSE

Interiørkjedens storstilte satsing: “Vekstpotensialet størst på nett“

Torine Kjølberg, digital forretningsutvikler i Home & Cottage.
Foto: Pressebilde
Linn Adine Andersen

Skal stå klar i løpet av høsten.

ANNONSE

Møbel- og interiørkjeden Home & Cottage har storslåtte planer for sin e-handelsplattform. I løpet av høsten skal nemlig gamle systemer skiftes ut, og hele nye systemer introduseres for å sikre fremtidig vekst på nett.

Oppgraderingen kommer som følge av at kjeden har innsett at deres vekstpotensial er størst på nett. Dette til tross for sine 19 butikker spredt rundt i landet, i tillegg til nettbutikken.

Nettbutikken har vært sentral siden lanseringen i 2015, men nå var det virkelig på tide å øke ambisjonsnivået. Med den nye e-handelsplattformen skal vi modernisere nettbutikken vår og knytte den tydelig sammen med de fysiske butikkene, sier Torine Kjølberg, digital forretningsutvikler i Home & Cottage, i en pressemelding.

Tidligere i år gjorde Ehandel en kartlegging av Norges største e-handlere på Instagram. På topp fant vi nettopp Home & Cottage, med sine 238 000 følgere. Da fortalte kjedesjef i selskapet, Roar Skjelland, at sømløse handleopplevelser på tvers av plattformer var viktig for selskapet. Dette er den digitale forretningsutvikleren enig i.

Når de nye løsningene etterhvert faller på plass er det brukeropplevelse og brukervennlighet som står i fokus for både de ansatte i butikken og hos forbrukerne.

Vi har innsett av vekstpotensialet vårt er størst på nett, og derfor skal vi satse på omnikanal-løsninger samt en morderne digital infrastruktur, sier Kjølberg.

"Skape en skalerbar og sømløs handel"

Som leverandør av den nye plattformen står Jetshop Commerce. Møbel- og interiørkjeden var ute etter en True SaaS-løsning med standardisert funksjonalitet, med full fleksibilitet i front-end og design. Derfor gikk de for den svenske leverandøren.

Jetshop skal bistå oss med rådgivning, datainnsikt og analyse. Det bidrar til et langsiktig partnerskap, og vi gleder oss til lansering, sier Kjølberg, og fortsetter:

Vi ønsket en forretningsmodell der vi kan forutse kostnader og investeringer over tid, slik at vi kan skape en skalerbar og sømløs handel på tvers av kanaler.

Innen kort tid skal selskapet skifte ut sine ERP, POS og e-handelssystemer, hvilket bidrar til en grunnstruktur som er bedre tilrettelagt for vekst.

Del artikkel: