Januar 2022 tiltrer Daniel Fuglevaag Moen rollen som CEO i Rigg AS. Dette fra rollen som regionsjef i Intersport Norge, hvor han har bekledd flere andre lederroller som retailsjef, drift- og salgsdirektør samt butikksjef. Nå skal han sørge for ytterligere vekst i Norge og Europa for det norskeide konsernet NFM Group.
Jeg ser frem til å bli en del av teamet med dyktige og ambisiøse ansatte i Rigg, samt aktive og engasjerte kollegaer i NFM Group. Jeg er overbevist om at Rigg AS har et potensiale til å vokse videre innenfor den etablerte posisjonen de har både i Norge og utover landegrensene, sier Moen i en pressemelding.
Under Rigg AS driftes nettbutikkene Norsegear, 2Alfa og Provakt. Blant disse er det Norsegear som utgjør mesteparten av den totale omsetningen blant de tre nettbutikkene. Rigg AS selger taktisk utstyr og materiell og i følge NFM Group deres aller viktigste satsing til B2C-markedet.
NFM Group har store ambisjoner for nettbutikkene som driftes av Rigg, både i Norge og Europa. Med en leder som Moen på laget, får vi tilført sterk kompetanse fra et nært beslektet bransjeområde, som vi anser som svært positivt for selskapets videre utvikling, sier Geir Ruud, styreleder i Rigg AS.
Tiden er nå inne for å utvikle selskapet ytterligere, og nyansettelsen av Moen bidrar til økte ambisjoner i konsernet.
NFM Group er sterkt inne i flere Europeiske land gjennom sine andre virksomhetsområder, og vekstambisjonene for Norsegear avgrenses derfor ikke utelukkende til Norge. Det er definitivt sterke synergier som kan utnyttes i konsernrammen, avslutter Ruud.
NFM Group ble grunnlagt i 1996 og er i dag ledende innen utvikling og produksjon av beskyttelsesutstyr og bekledning til forsvar og politi. Konsernet har over 16 selskaper, 660 ansatte og kunder i over 50 land. Den forventede omsetningen for 2021 lyder nærmere én milliard kroner.