Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Jernia med ny nettløsning: ”Har allerede behandlet et stort antall ordre”

Henrik Sørhaug, leder Jernia.no og Stian Jørgensen, salg og produktsjef.
therese.karlsrud.haugen

Ny måte å kjøpe maling på.

ANNONSE

Jernia fortsetter å styrke sin omnikanal og har nå lansert en helt ny løsning i nettbutikken, hvor kundene kan bestille ferdigblandet maling på nett.

Gjennom en produktvelger og en fargevelger skal Jernia hjelpe kundene å finne riktig type maling og glansgrad digitalt. Både maling og utstyr kan bestilles via nett som "Klikk og Hent" og forhåndsbetales i nettbutikken. Bestillingen går til ønsket butikk, som i løpet av 3 timer vil ha malingen og utstyr pakket og klart.

For å gi kundene den beste hjelpen er vi avhengig av å kombinere god informasjon om hvilken type maling som passer hvor, samtidig gi god inspirasjon om fargevalg. Vi er veldig fornøyd med hvordan løsningen har blitt, her har et godt samarbeid med Jotun vært avgjørende, sier salg og produktsjef Stian Jørgensen, i en pressemelding.

"Kundene er klare"

Jernia opplever at responsen på den nye løsningen har vært positiv så langt. På sikt ønsker kjeden også å tilby hjemlevering av ferdigblandet maling og utstyr. Denne delen av prosjektet er allerede i prosess.

Vi har allerede behandlet ett stort antall ordre gjennom løsningen i testperioden, uten noe form for markedsføring. Dette tyder på at kundene er klare for en ny måte å kjøpe maling på og at løsningen oppleves som både brukervennlig og nyttig, sier Henrik Sørhaug, Leder jernia.no.

Del artikkel: