ANNONSE

Jernia vokser på nett - nå med digitale byttelapper

Henrik Sørhaug, Ecommerce Manager i Jernia.
therese.karlsrud.haugen

Spår tredobling på Black Friday og i desember-handelen.

ANNONSE

Jernia opplever sterk vekst i nettbutikken, og ligger i år an til en økning på 150 prosent sammenlignet med 2018. Nå har de også lansert en ny innovasjon, med mål om å bli kundens gavedestinasjon.

Det er snakk om digitale byttelapper, hvor kunden selv kan velge hvordan og når mottakeren av gaven skal få byttelapp. Samtidig slipper lageret unødvendig utskrift av byttelapper, som skal pakkes med nettordrene.

Den som mottar en gave fra Jernia, som de ønsker å bytte, skal enkelt kunne bytte med visning av den digitale byttelappen i butikk.

For eksempel hvis du har kjøpt 2 produkter på jernia.no som julegave til din mor. Hun skal få denne gaven den 24.12 og setter da opp utsending på Jernia.no at din mor skal motta en digital byttelapp på de to kjøpte produktene den 25.12, kl.12:00, forklarer selskapet.

Tjenesten er allerede tilgjengelig, og skal ha fått god respons under Black Week, hvor selskapet har opplevd en økning på 215 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.

De digitale byttelappene er allerede tilgjengelig ved nettkjøp som innlogget bruker. Det er flere kunder som allerede har benyttet seg av disse. Det er allerede flere byttelapper som er  blitt sendt ut, og over 100 byttelapper som ligger planlagt til utsending av kunde, til dem de har kjøpt gave til. Dette er tydeligvis noe kundene setter veldig pris på, sier Henrik Sørhaug, Ecommerce Manager i Jernia, til Ehandel.

Økt konvertering med ny checkout

Dette er dog ikke den eneste netthandelssatsningen Jernia har gjort den siste tiden, da de også har gått live med en ny forbedret checkout fra Klarna samt utvidet sitt tilbud av leveringsmetoder i samarbeid med Bring. Den nye løsningen fra Klarna skal i følge selskapet ha resultert i at 10 av 100 flere fullfører sin handel i nettbutikken.

Under Black Friday og i resten av desember-handelen sikter selskapet seg inn på en tredobling mot fjoråret.

Vi gleder oss til desember-handelen der vi ønsker å hjelpe våre kunder med julestria og tilby gaver som varer. Vi forventer en fortsatt solid økning på opp mot 200 % vs. desember 2018, avslutter Sørhaug.

Del artikkel: