Jollyroom har vokst seg store på utstyr til barn og baby på nett, hvor omsetningen landet på 1,3 milliarder kroner i 2018. På eiersiden står daglig leder og gründer Ole Sauar sammen med Egmont.
Nå tar netthandelen steget inn i den fysiske verdenen, i form av sin første fysiske butikk. Når denne ble åpnet i sentrale Göteborg tirsdag denne uken, var det kø langt nedover gaten. Butikken har fått navnet Jollyroom Baby og skal tilby barn- og babyprodukter fra ulike merkevarer.
LES OGSÅ: Jollyroom rundet 1,3 milliarder i gjor: "Et fantastisk vekstår"
Vi vet også at man som gravid eller nybakt forelder har et større behov for personlig hjelp og veiledning av hvilke produkter som passer til nettopp deres behov. Den kunden vil vi ha fokus på i vår første fysiske butikk, sier Frida Ekholm, markedssjef i Jollyroom, i en pressemelding.
Butikken vil inneholde en del av sortimentet som kundene kan handle i butikk, mens annet vil legges inn som nettordre og leveres hjem til kundens adresse.
For å kunne tilby et heldekkende sortiment til samme priser i vår butikk og på nett, kommer de produktene som ikke finnes i butikk til å sendes direkte hjem til kunden.
Undersøker flere butikklokaler
Butikken i Sverige blir neppe det eneste fysiske utsalgsstedet til Jollyroom, som i august kunne meddele planer om fysisk butikk i Oslo i løpet av ett år. Nettsuksessen vil foreløpig ikke røpe noe mer rundt dette, men forklarer at mulighetene er der.
LES OGSÅ: Strømselskap og nettbutikk inngår samarbeid med Clas Ohlson
Vi undersøker mulighetene og ser på potensielle butikklokaler i våre hovedsteder. Jeg har ingen konkret informasjon nå, skriver Jannicke Haga, presseansvarlig i Jollyroom, til Ehandel.